08:17|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 - 02:13
کد خبر: 4523

بهره برداری از نخستین نگارخانه خصوصی در شهر ارومیه

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از آغاز بهره برداری نخستین نگارخانه خصوصی در شهر ارومیه خبر داد.رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از آغاز بهره برداری نخستین نگارخانه خصوصی در شهر ارومیه خبر داد.

بهره برداری از نخستین نگارخانه خصوصی در شهر ارومیه

باریش نیوز - علیرضا نوروزی روز یکشنبه افزود: این نگارخانه در یکی از مناطق کم ترافیک شهری در خیابان امین با مشارکت و مدیریت فردین میلانی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: مساحت این نگارخانه 365 متر مربع بوده و دارای سه سالن مجزا است که می تواند محل نمایش دهها اثر هنری باشد.
وی اظهار کرد: پیش از این دو نگارخانه دولتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به ترتیب در پارک ملت و خیابان امینی ارومیه راه اندازی شده بود.
مدیرکل حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: در نخستین نمایشگاه هنری برپا شده در این نگارخانه بیش از 140 اثر هنری از 25 هنرمند در رشته های مختلف از جمله خوشنویسی، نگارگری و نقاشی، خط نقاشی، عکس، مجسمه و آثار حجمی به نمایش درآمده است که این نمایشگاه تا نیمه مردادماه ادامه دارد.
نوروزی گفت: آثار خوشنویسی استادان برتر کشور از جمله یدالله کابلی و غلامرضا خلج، آثار نقاشی و نگارگری یوسف حسینی، یعقوب عمامه پیچ، جعفر سروی و محمد علی سپهر افغان، نقاشی های علیرضا قوجاری، عکسهایی از احسان مهدیان، صمد قربان زاده، علیرضا میرزایی، جواد عسگر اوغلو، محمد مستفی و رضا امان زاده و آثار حجمی هنرمندانی نظیر حمید بهجت، فاطمه کوهکن و حمیدرضا نجیبی در نخستین نمایشگاه این نگارخانه برای بازدید عموم آماده شده است.
به گزارش ایرنا، ارومیه مرکز آذربایجان غربی همواره با کمبود فضاهای فرهنگی و هنری از جمله نگارخانه ها رو به رو بوده است.
ارومیه بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید