18:08|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1395 - 08:52
کد خبر: 3789

انتقاد امام‌جمعه ارومیه از کم‌کاری مسئولان در عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگی عمومی

امام‌جمعه ارومیه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت دانشگاه گفت: در دانشگاه‌ها اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی شود، پژوهش‌ها توسط دانشجویان و اساتید صورت می‌گیرد ولی استفاده نمی‌شود و از طرف دیگر شاهد معضلی به نام عدم تطابق برخی پایان‌نامه‌های دانشجویی با نیازهای استان هستیم.

انتقاد امام‌جمعه ارومیه از کم‌کاری مسئولان در عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگی عمومی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در نود و پنجمین جلسه شورای فرهنگی عمومی که ظهر امروز (چهارشنبه) در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد گفت:  مسئولان باید نسبت به ظرفیت‌های قرآنی و تربیت جوانان قرآنی اهمیت دهند و موفقیت قاری بین‌المللی حاج حامد ولی زاده در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مایه مباهات و افتخار است و باید این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.
وی در ادامه افزود: جای هفته قرآنی در استان ما خالی است که یک هفته قرآنی باشد و از کسانی که کار قرآنی و جوانان را تربیت می‌کنند تقدیر شود و تمامی دستگاه‌ها باید در زمینه قرآن و توجه به اصل ظرفیت قرآن سرمایه‌گذاری کنند.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت اقدامات مؤثر در قبال تصمیمات شورای فرهنگی عمومی تأکید کرد و گفت: بحث‌هایی که در شورای فرهنگی تصویب می‌شود باید در زمینه اجرای آن همت شود و این بحث‌ها عملیاتی شود و اگر در جلسه فقط مصوبه تصویب شود ولی نتیجه‌ای حاصل نشود هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در شورای فرهنگی عمومی باید مطالبات مردم و مشکلات استان را اولویت‌بندی کنیم و بر اساس این اولویت باید در این جلسات مطابق با خواسته‌های استان فرهنگ‌سازی شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: عدم اسراف، استفاده از تولیدات داخلی با مصادیق بومی باید در رسانه‌ها و سطح شهر فرهنگ‌سازی شود و دستگاه‌های اجرایی باید به سمت اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.
امام‌جمعه ارومیه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت دانشگاه گفت: در دانشگاه‌ها اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی شود، پژوهش‌ها توسط دانشجویان و اساتید صورت می‌گیرد ولی استفاده نمی‌شود و از طرف دیگر شاهد معضلی به نام عدم تطابق برخی پایان‌نامه‌های دانشجویی با نیازهای استان هستیم.
وی افزود: اساتید دانشگاه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را با جدیت پیگیری کنند و دانشگاه باید از ظرفیت خود برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کند و دریاچه ارومیه به عنوان فرصت و پتانسیل عظیم برای بحث اشتغال‌زایی و گردشگری مورد مطالعه و عمل قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مشارکت گروه‌های تخصصی دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی و حل مشکلات استان، حضور اعضای هیئت علمی در کمیته‌های فنی و تخصصی و برگزاری همایش‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی با توجه به تخصص‌های موجود در گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها را به عنوان پیشنهاداتی برای تقویت پژوهش استان مطرح کرد.
عدم حمایت دستگاه‌ها از همدیگر از مطالبت دیگر امام‌جمعه ارومیه بود که ایشان با انتقاد از این موضوع خطاب به مدیران اجرایی دستگاه‌ها گفت: نباید هر اداره‌ای مشکلات حیطه خود را به تنهایی پیگیری کند بلکه مشکلات و خواسته‌های مردم و استان جمع‌آوری شود و در یک وحدت رویه مشکلات استان را در سفر ریاست محترم جمهوری مطرح کنیم و به جد پیگیر مشکلات استان باشیم تا ان شاء الله هر چه سریع‌تر شاهد پیشرفت استان باشیم.
امام‌جمعه ارومیه سخنانی در قبال بخش کشاورزی، خاطرنشان کردند: این بخش یک محور اصلی در استان آذربایجان غربی و شریان اصلی زندگی مردم است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید با درک این اهمیت برای همه‌ی مسائل و موضوعات مؤثر در ارتقای جایگاه بخش کشاورزی و از مطالبات اصلی مسئولین در سفر ریاست جمهوری باشد.
شایان‌ذکر است در ابتدای جلسه از حاج حامد ولی زاده توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه تجلیل شد.
حامد ولی زاده از آذربایجان غربی در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رتبه اول رشته قرائت را کسب کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید