08:00|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1395 - 01:48
کد خبر: 3731

معاون استاندار آذربایجان غربی: عقب ماندگی استان را مخفی نکرده ایم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ما در دولت تدبیر و امید بنا را بر صداقت گذاشته ایم و به همین علت عقب ماندگی استان را مخفی نکرده ایم.

معاون استاندار آذربایجان غربی: عقب ماندگی استان را مخفی نکرده ایم

به گزارش باریش، علیرضا رادفر پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در هتل آریای ارومیه افزود: این دولت قصد مخفی کردن واقعیت ها و نارسایی ها را ندارد و ما نیز اعلام می کنیم که آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص ها از متوسط کشوری عقب است و این عقب افتادگی سابقه تاریخی دارد.

وی با تاکید بر این که باید مشخص شود که در گذشته برای جبران این عقب افتادگی چه کارهایی صورت گرفته است، بیان کرد: در گذشته نارسایی ها و عقب ماندگی های آذربایجان غربی مخفی نگه داشته شده ولی ما اکنون این عقب ماندگی ها را با صداقت بیان می کنیم تا در جهت رفع آنها اقدام موثری صورت گیرد.

وی با انتقاد از کسانی که می گویند پس چرا عقب ماندگی استان جبران نمی شود، گفت: عقب ماندگی های چندین دهه استان با کار دو ساله جبران نمی شود و جبران آن مطالبه و همت همگانی می طلبد.

وی ادامه داد: مرکز نشینان باید بدانند که این استان با این همه توانمندی در جایگاه واقعی اش قرار ندارد.

رادفر اظهار کرد: در این زمینه باید فضای همدلی و خواستن ایجاد شود و ما نیز این محرومیت ها و عقب ماندگی ها را بر این اساس بیان می کنیم و باید با آسیب شناسی وضع موجود، برای برون رفتن از وضعیت کنونی، نیازهای خود را از دولت تدبیر و امید مطالبه کنیم.

وی با اشاره به حفظ وضع موجود استان آذربایجان غربی با نظام بودجه ریزی فعلی کشور اضافه کرد: هم اکنون صدها پروژه نیمه تمام و راکد با 17 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز در سطح استان وجود دارد که از دولت گذشته به جای مانده که با بودجه عمرانی چهار هزار میلیارد ریالی سالانه اتمام آنها چندین سال نیاز دارد و باید چاره ای دیگر اندیشید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گفت: باید فضای عمومی استقبال در استان ایجاد شود و در زمان باقی مانده مردم را برای میزبانی حداکثری و شایسته بسیج کنیم تا بخش مهمی از نارسایی ها و نیازمندی های استانی در فضای مطلوب ایجاد شده استقبال از رئیس جمهوری و دولت مطالبه شود.

وی خواستار فعالیت مردم، نهادهای موثر و همه فعالان اجتماعی برای استقبال مطلوب و شایسته از کاروان تدبیر و امید شد و ادامه داد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی و اداری می توانند بستر مناسب استقبال را فراهم کنند و ما همه باید از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

رادفر در ادامه با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به تمامی فعالان این عرصه مهم و تاثیرگذار گفت: هنوز روابط عمومی به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده و برخی مدیران به جایگاه این حرفه مهم واقف نیستند.

وی علت بخش مهمی از نارسایی های کشور را مربوط به نحوه مدیریت دانست و بیان کرد: اگر نگاه علمی به مدیریت وجود داشته باشد، روابط عمومی نیز که بخشی از وظیفه مدیریت محسوب می شود، در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

وی خواستار توجه جدی مدیران و مسولان ادارات به واحدهای روابط عمومی در ساختار اداری خود شد و اضافه کرد: تقویت روابط عمومی یکی از راه های تعالی سازمانی است و مدیران باید امکان و شرایط ایجاد روابط عمومی قوی و قدرتمند را ایجاد کنند ولی متاسفانه در برخی از سازمان ها این نگاه وجود ندارد و مجموعه های روابط عمومی در سایر واحدها و بخش ها ادغام می شوند.

وی افزود: روابط عمومی ها برای تثبیت جایگاه این حرفه باید توانمندی ها و اثرگذاری خود را از طریق عملکرد خود اثبات کنند تا مدیر سازمان نیز این حرفه مهم را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد:برای این امر نشست های شورای هماهنگی روابط عمومی ها باید خروجی داشته باشد و اهداف و نیازمندی ها و خواسته این تشکل صنفی در قالب بیانیه و پیشنهاد اجرایی از مدیران مطالبه شود.

وی همچنین گفت: روابط عمومی های استان آذربایجان غربی به رغم همه نارسایی ها خوب کار کرده اند و برای اثرگذاری بیشتر باید خود را به فناوری های نوین و روزآمد مجهر کنند.

به گزارش باریش، در این آیین ضمن رونمایی از تمبر یادبود هفته روابط عمومی، تعدادی از روابط عمومی های فعال و برتر استان آذربایجان غربی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.

 

 

 

ایرنا/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید