19:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 02:48
کد خبر: 3510

تجهیز کتابخانه قرآن و عترت ارومیه به رسانه‌های دیجیتال

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تجهیز کتابخانه قرآن و عترت ارومیه به رسانه‌های دیجیتال عملیاتی شد.

تجهیز کتابخانه قرآن و عترت ارومیه به رسانه‌های دیجیتال

به گزارش باریش، لطیفه مبین در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از جمله اقدامات مهم و اساسی که انجام گرفته توسعه کتابخانه‌های محلی در شهر ارومیه است که در راس آنها کتابخانه قرآن و عترت قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز خشنودی از اینکه کتابخانه قرآن و عترت ارومیه به امکانات موردنیاز تجهیز شده است، ادامه داد: برنامه‌های الکترونیکی به عبارت دیگر رسانه‌های دیجیتال هم در اختیار اعضای کتابخانه گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به تلاش صورت گرفته برای تجهیز کتابخانه‌ها و فرهنگسراها و به روز کردن امکانات موردنیاز در این مجموعه‌ها، خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و رشد یافتن آنها از نظر فکری و عقیدتی اتخاذ شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در حوزه مدیریت شهری دانست.

وی با اشاره به تدوین و در نظر گرفتن یک سری ماموریت‌ها برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، بیان داشت: باید برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی، تقویت حس مشارکت در فعالیت‌های مختلف، ترویج فرهنگ زندگی سالم و تعریف الگوی جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی گام بردارد.

*ضرورت تلاش برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی با برنامه‌های مفید و مفرح

این مسئول گام برداشتن برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان با برپایی نمایشگاه‌های مختلف، مسابقات، راه‌اندازی وسایل ورزشی به ویژه در پارک‌‌ها، ایجاد فضای سبز و ... را امری لازم و ضروری دانست و گفت: در این سمت و سو نیز گام برداشته می‌شود.

مبین در ادامه سخنان خود فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و فضای لازم را از جمله وظایف معاونت عمرانی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری نیز با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه انجام می‌گیرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی با تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تامین امکانات لازم در فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی و خانه‌های سلامت را از جمله اهداف موجود عنوان کرد.

وی با اظهار به اینکه توسعه مراکز برای آموزش مشاغل مختلف و خانگی نیز از جمله اهداف موجود است، اضافه کرد: برای تحقق یافتن شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نیز باید به انحای گوناگون تلاش شود که یکی از راه‌ها همین است.

این مسئول بر ضرورت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی، فعالان فرهنگی و هنری برای تحقق یافتن برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برای غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگ شهروندی باید از ایده‌های جدید و خلاقانه استقبال کرد.

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید