02:21|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1395 - 08:51
کد خبر: 3380

منطقه آذربایجان غربی هنوز در دهه چهارم بعد از انقلاب از محرومیت و نبود عدالت توزیعی در تمامی دولتها رنج میبرد

در خصوص بیانات  شما در ستاد یکی از کاندیداهای  دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه. نکاتی را عارض میشوم.........

منطقه آذربایجان غربی هنوز در دهه چهارم بعد از انقلاب از محرومیت و نبود عدالت توزیعی در تمامی دولتها رنج میبرد

استاد ارجمند جناب آقای دکتر زیبا کلام

در خصوص بیانات  شما در ستاد یکی از کاندیداهای  دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه. نکاتی را عارض میشوم.........

 منطقه آذربایجان غربی هنوز در دهه چهارم بعد از انقلاب از محرومیت و نبود عدالت توزیعی در تمامی دولتها رنج برده و خود قربانی نبود عدالت است. بنده قصد ندارم فرمایشات جنابعالی را تجزیه و تحلیل محتوایی نمایم چرا که کارهای بسیاری باید انجام دهیم و اما پاسخگویی به سخنان تفرقه افکنانه شما هم شرط ادب است.

جنابعالی حتماً می‌دانید که آذربایجان غربی فرصتها و پتانسیل‌های بسیار زیاد خود را به دلیل جنگ داخلی و امنیتی شدن منطقه از دست داده است، که حاصل شیطنتها و تفرقه افکنی های اوایل انقلاب توسط اسرائیل ،آمریکا و برخی دیگر از هم پیمانانشان بوده است و همین جو امنیتی حاکم بر منطقه باعث مقابله با مطالبه گری مردم قهرمان منطقه گردیده و چنین به نظر میرسد که وضعیت حادث شده چندان هم به ضرر شما و دولت مردان تمام نشده است.

 

استاد زیبا کلام  عزیز نمی‌دانم در خصوص عدالت و فقر چه اطلاعاتی دارید؟  لذا توجه شما را به چند سوال ذیل جلب می‌نمایم:

- آیا واقعاً تحلیل روشنی از شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی  استان آذربایجان غربی نسبت به آنچه که باید باشد و الآن است در اندیشه و ذهن خود دارید؟

-آیا از شاخص‌های اقتصادی،  خصوصاً رفاه اجتماعی کشور و جایگاه کنونی این خطه زرخیز  آگاهی و شناخت دارید؟

- آیا درباره چرایی بالا بودن آمار بیکاری و بیماری در آذربایجان غربی مقاله منتقدانه دارید؟

-جو امنیتی حاکم بر این استان هزینه  برای  مردم ( ترک و کرد)  داشته است؟ و به محرومیت کمک کرده است؟

- آیا بن‌بستی که  دولتها  در همه زمینه‌ها خصوصاً در حوزه سرمایه گذاری در این استان به بهانه ناامنی ایجاد کرده اند  ، مطلعید؟

 

و صدها پرسش‌ دیگر مردم این  استان صبورانه آنها را به عشق ایران تحمل  کرده اند و خوشبختانه اکنون  راه‌حل‌ اساسی برای عبور از این همه موانع پیدا نموده‌اند که یکی از رخدادهای مهم آن مشارکت آگاهانه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که تنها واژه ای که برای توصیف آن می‌توانم بگویم و برای حضرت عالی هم این واژه چندان غریبه نیست " شایسته سالاری" و " خواست اکثریت " است.

ـ آیا ولی‌ امر مسلمین درخصوص همین آذربایجان نفرمودند " آذربایجان باید سر ایران باشد"؟

و ما مردم آذربایجان نیک میدانیم که این مقام را به ما راحت نخواهند داد.

البته با قدردانی از مبارزات سیاسی قبل از انقلاب شما باید عرض کنم که بنده نه در نیاوران، اتریش و نه در انگلیس تحصیل و زندگی  نکرده ام،  حقیر در همین استان و زیر بارش گلوله‌های حزب دمکرات،  کومله و صدامیان بوده ام و شاهد شهادت هم کلاسیها و آوارگی هم وطنان  خود بوده ام و اینک نیز به بهانه همان سالها و نا امنی ها شاهد محرومیت این عزیزان هستم.

برادر ارجمند جناب عالی را بنده از برجسته ترین نظریه پردازان و اساتید سیاست می شناسم و قبول دارم که هیچ سخنی را بدون.... بر زبان جاری نمی سازید، علی الخصوص تمجید از تروریسم به بهانه دمکراسی....برای بنده پذیرفتن این نکته سخت است استاد " زیبا کلام  از روی هیجان و عدم اطلاع دقیق از اوضاع گذشته آذربایجان غربی، با نادیده گرفتن خونهای پاک جوانان  این دیار که درراه امنیت آذربایجان غربی هزینه شده است، تیری در تاریکی رها کرده اند .

ایجاد  توهم و هذیان برای مصادره آذربایجان از شما بعید  است.

نصیری رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور و مدیر اجرایی نظام پرستاری ارومیه

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید