12:58|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 15:36
کد خبر: 2803

از خرافات پرهیز کنیدو در سال آینده خرافات جایی در  ذهن ها و عمل هایتان نداشته باشد

ظهر امروز در مراسم نماز جمعه ارومیه واقع در مصلی ارومیه  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی درباره بررسی اعمال مردم در سالی که گذشت پرداخت.

از خرافات پرهیز کنیدو در سال آینده خرافات جایی در  ذهن ها و عمل هایتان نداشته باشد

به گزارش باریش نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در ابتدای سخنان خود در نماز جماعت  ارومیه  درباره سالی که گذشت و اینکه سال94 را باید هر شخصی برای خود بررسی کند که آیا توانسته ایم در سالی که گذشت قدم های سالم و پربرکتی در زندگی برداشته باشیم که در این صورت باید بر خود تبریک بگوییم زیرا توانسته ایم از دستورات خداوند متعال اطاعت کنیم   و در غیر این صورت اگر اعمال ما زشت و با گناه همراه بوده است باید به خود تسلیت گوییم.

امام جمعه ارومیه در ادامه برای سال جدید از مردم خواست تا از خداوند توفیق بخواهیم تا بتوانیم رضایت پروردگار را کسب کنیم. مسله عف و وبخشش را سرلوحه زندگی خود کنیم  و در خودمان تحولی ایجاد کنیم .

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جماعت به بیان مسایل خرافات پرداخت و از مردم خواست از خرافات پرهیز کنندو در سال آینده خرافات جایی در  ذهن ها و عمل های خود نداشته باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه سوری یکی از این خرافات میباشد و جوانان باید این باور غلط را از ذهن خود دور نمایند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه سوری و روشن کردن آتش و شادی ایرادی ندارد ولی اینکه شهر را بهم بزنیم و مخل آرامش و آسایش مردم و شهر باشیم حرکت نادرست و غلطی میباشد.

امام جمعه ارومیه در ادامه بر نحوه بهبود عملکرد اقتصادی کشور و استان ,اشاره ای نیز به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری  داشت  که مردم سعی کنند که از کالاهای داخلی کشور استفاده کنند واز فرمایشات مهم رهبری بوده است که از اجناسی که نمونه داخلی آن نیز وجود دارد خریداری کنید و باخرید کالای داخلی ایرانیت و اسلامیت خودمان را حفظ نماییم.

 امام جمعه ارومیه اشاره ای نیز به مسافرت های نوروزی داشت و از مردم خواست تا در سفرهای نوروزی مقصد مسافرت خود را با معرفت و علم خود انتخاب کنیم و به جایی سفر کنیم که بر معرفت و آگاهی خود افزوده شود. درایام نوروز نظم عمومی جامعه را حفظ کنیم و مراعات ترافیک و پیاده روهارا با عدم سد معبر توسط مغازه داران حفظ نمایید.

در پایان امام جمعه ارومیه باره دیگر با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری داشت ,مبنی براین  که فرموده بودند مردم به وظیفه خود عمل کرده و به پای صندوق های رای آمدند وحال باید مسولین بر وظیفه ملی خود عمل نمایند و  در رفتار و حرف های خود دقت نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید