02:26|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 11:47
کد خبر: 2645

عجیب ولی باور کردنی؛ تیم ملی در سید 4!

کنفدراسیون فوتبال آسیا 16 تیم صعود کننده به مرحله نهایی جام ملت های جوانان آسیا را سید بندی کرد و متاسفانه در این سید بندی ایران در گروه آخر یا به عبارت ساده تر سید 4 قرار گرفت تا با قرعه سختی روبرو شود!

عجیب ولی باور کردنی؛ تیم ملی در سید 4!

به گزارش باریش نیوز ، این در حالی است که فوتبال ایران در رنکینگ آسیا در رتبه اول قرار دارد و تیم ملی جوانان با اقتدار از گروه  E به مرحله نهایی این بازی ها در بحرین صعود کرد. تیم امیر حسین پیروانی ابتدا ده گل به تیم نپال زد. در ادامه با دو گل تیم کویت را از پیش رو برداشت و سه گل هم به تیم اردن زد و در نهایت با 9 امتیاز و 15 گل زده و بدون گل خورده از گروه خود صعود کرد.

با قرار گرفتن ایران در سید چهار احتمال رویارویی تیم امیر حسین پیروانی با تیم های کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و... در مرحله گروهی وجود دارد و به نوعی می شود گفت به دلیل حضور ایران در سید چهار، ملی پوشان ایرانی با هیچ تیم ضعیفی در مرحله گروهی مسابقه نمی دهند و روزهای سختی را برای صعود به جام جهانی پیش رو خواهند داشت. 

ملاک این سید بندی عملکرد تیم ها در دوره گذشته بازی ها بوده است. تیم ملی جوانان در دوره پیشین و با مربیگری علی دوستی در بین چهار تیم شرکت کننده چهارم شد! ایران در دوره پیشین با تیم های تایلند، میانمار و یمن همگروه بود و با یک پیروزی و دو شکست و کسب سه امتیاز در گروه خود چهارم و حذف شد.

مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جام ملت های جوانان آسیا با حضور 16 تیم در بحرین برگزار می شود که تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی به جام جهانی صعود می کنند. نکته حائز اهمیت اینکه تیم ها در مرحله گروهی در چهار گروه چهار تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت و از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کند. بازی ها از مرحله یک چهارم نهایی هم بصورت حذفی برگزار می شود.
 


گفتنی است تیم های ازبکستان، عربستان، امارات، قطر، ایران، عراق، ویتنام، کره جنوبی، چین و ژاپن به عنوان تیم های صدرنشین گروه ها به مرحله پایانی صعود کردند و 5 تیم تاجیکستان، استرالیا، تایلند، کره شمالی و یمن هم به عنوان تیم های برتر دوم به جمع 16 تیم برتر این مسابقات راه پیدا کردند ضمن اینکه بحرین میزبان بازی ها بدون برگزاری مسابقه ای در دور نهایی حاضر خواهد بود. 
سید بندی بازی ها هم از این قرار است: 
سید یک: بحرین، قطر، کره شمالی و ازبکستان
سید دو: ژاپن، تایلند، امارات و چین
سید سه: استرالیا، عراق، کره جنوبی و یمن
سید چهار: ایران، ویتنام، عربستان و تاجیکستان
قرعه کشی نهایی بازی ها هم اردیبهشت ماه در منامه برگزار می شود.
عملکرد تیم ملی جوانان در 8 بازی اخیر هم این چنین بوده است:
*ایران 2 – کوزوو صفر (بازی دوستانه)
*ایران صفر – دانمارک صفر (بازی دوستانه)
*ایران 3 – دانمارک یک (بازی دوستانه)
*ایران 2 – کویت صفر (بازی مقدماتی)
*ایران 3 – اردن صفر (بازی مقدماتی)
*ایران 10 – نپال صفر( بازی مقدماتی)
ایران یک – تاجیکستان صفر (بازی دوستانه)
ایران 3  - تاجیکستان 2 (بازی دوستانه)

 

 ورزش سه 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید