09:32|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 - 09:14
کد خبر: 13784
باریش گزارش می‌دهد:

افتتاح و گلنگ زنی ۱۲ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در ایام دهه فجر

۱۲ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی همزمان با ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
افتتاح و گلنگ زنی ۱۲ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در ایام دهه فجر

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه گفت: ۱۲ عنوان پروژه در ایام دهه مبارک فجر با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در سطح استان  بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: آذربایجان غربی دارای ۱۱ موزه تحت پوشش این اداره کل و ۳ موزه مشارکتی است، که امسال ۱۲۶ هزار نفر از این موزه های استان بازدید کردند.
 
جباری خاطر نشان کرد: راه اندازی موزه‌های جدید اعم از موزه مفاخر استان، مدرسه، طب، بانک مسکن و قاجار جزو برنامه های اداره کل است.

جباری با اشاره به اینکه امسال مرمت ۷۵ قلم اشیای فرهنگی، تاریخی در استان انجام شده است گفت: طی سال جاری ۷۵ قلم از اشیای  فرهنگی استان شامل نسخ خطی ، اشیای سفالی وفلزی مرمت شده است .

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات در این خصوص ادامه داد: ۶۰ قلم از اشیا شامل اشیای فلزی و سفالین وشیشه در موزه های مردم شناسی، باستان شناسی، موزه مهاباد و موزه باغچه جوق مرمت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در ادامه گفت: ۱۳۸ برنامه جشن نوروز در ۶۵ محل در سطح استان برگزار می‌شود.

جباری اظهار کرد:۱۶۴۰ اثر استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است، که۶ اثر غیرمنقول، یک اثر طبیعی و ۴ اثر میراث ناملموس طی سال جاری ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به پروژه های بازسازی شده در ارومیه ادامه داد: سال گذشته برای بازسازی بیش از ۱۰۰ واحد بنای تاریخی در حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و طبق تفاهم نامه بازسازی باغچه جوق به منطقه آزاد ماکو واگذار شد که متاسفانه بسیار طول کشیده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید