20:24|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1398 - 06:14
کد خبر: 13471
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در گفت‌‎وگو با باریش:

آذربایجان‌غربی بیشترین مصرف نفت سفید را دارد

در مقایسه با سایر استان‌های سردسیر کشور، در آذربایجان‌غربی بیشترین میزان سهمیه سوخت در بین خانوارها توزیع می‌شود.
آذربایجان‌غربی بیشترین مصرف نفت سفید را دارد

احمد مجرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: از 15 آذرماه سال جاری سهمیه سوخت نفت سفید برای فصل زمستان در کارت‌های بانکی مشترکین شارژ شده است.
وی افزود: در این سهمیه برای خانوارهای 1 و 2 نفره 400 لیتر سوخت، برای خانوارهای 3 و 4 نفره 700 لیتر، و برای خانوارهای 5 نفر به بالا 1000 لیتر سوخت تعلق گرفته است.
مجرد ادامه داد: اعتبار این مرحله از سهمیه نفت سفید تا 25 اسفند ماه سال جاری می‌باشد، همچنین سهمیه سوخت فصل پاییز برای مشترکینی که نتوانستند سهمیه نفت سفید خود را دریافت کنند محفوظ است.
این مسئول با اشاره به اینکه قیمت فرآورده نفتی برای هر لیتر 150 تومان است و به صورت کاملا یارانه‌ای می‌باشد افزود: در حال حاضر در سطح استان تعداد کل خانوارهای که از نفت سفید استفاده می‌کنند 170 هزار خانوار است.
مجرد با عنوان اینکه در مرکز و شمال آذربایجان‌غربی تاکنون 120 میلیون لیتر سوخت توزیع شده است گفت: از اول مهرماه سال جاری، صد در صد سهمیه سوخت خانوارهایی که ساکن روستاها و مناطق صعب‌العبور هستند توزیع شده است.
وی خاصرنشان کرد: کل سهمیه نفت سفید خانوارها در طول سال جاری برای خانوارهای 1 و 2 نفره، 1600 لیتر سوخت، برای خانوارهای 3 و 4 نفره، دو هزار لیتر، برای خانوارهای5 و 6 نفره، دو هزارو 600 لیتر، و برای خانوارهای 7 نفر به بالا دو هزارو 800 لیتر سوخت توزیع می‌شود.
مجرد اظهار کرد: در حال حاضر آذربایجان‌غربی در مقایسه با سایر استان‌های کشور بزرگترین مصرف کننده نفت سفید در کشور است، همچنین این استان در سطح کشور رتبه اول سرانه مصرف نفت سفید را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که در مقایسه با سایر استان‌های سردسیر کشور، در آذربایجان‌غربی بیشترین میزان سهمیه سوخت در بین خانوارها توزیع می‌شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های خرید و فروش سوخت، سهمیه نفت سفید به صورت پایلوت از سال گذشته از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار انجام می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید