17:57|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1398 - 08:19
کد خبر: 13470
یادداشت:

سیل‌بندی به نام لایروبی رودخانه‌ها

لایروبی رودخانه‌ها اگر به موقع انجام شود می‌تواند سیل بند محکمی در برابر بارش‌های فصل سرد سال باشد و از بروز خسارت‌های احتمالی در مناطقی که مستعد سیل هستند، جلوگیری کند.
سیل‌بندی به نام لایروبی رودخانه‌ها

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، معمولا در فصل بارش‌ها لزوم رسیدگی به لایروبی رودخانه‌ها بیش از پیش مورد توجه است و برای جلوگیری از بروز سیل نیاز است تا لایروبی در زمان مناسب انجام شود.
رودخانه‌ها نقش بسیار مهمی در مهار سیل و جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی دارند و از این رو اهمیت لایروبی و ساماندهی آن در فصل‌های غیر بارش ضروری است.
رودخانه شهر چای ارومیه که در محدوده شهر ارومیه قرار دارد در فصل تابستان از وضعیت بسیار بد و نامطلوبی برخوردار بود و رشد علف‌های هرز باعث شده بود تا چهره نامناسبی به خود بگیرد اما در دو ماه اخیر اقدامات لایروبی در رودخانه شهر چای ارومیه انجام شده و وضعیت این مکان را نسبت به گذشته بهبود بخشید. همچنین رودخانه‌های اطراف شهر ارومیه نیز با آغاز بارش‌ها در معرض خطر سیل قرار می‌گیرد و در زمان مناسب لایروبی این مناطق باید انجام شود تا مشکلی به وجود نیاید.
با توجه به بارش‌های که در چند روز اخیر اتفاق افتاد و علارغم اینکه مسئولان اعلام کرده بودند که هیچ‌گونه تجمع آب‌های سطحی در سطح شهر وجود نخواهد داشت اما در برخی از نقاط شهر باز هم شاهد تجمع آب‌های سطحی بودیم.
ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای جلوگیری از بروز همچین مشکلاتی در هنگام بارش بسیار اهمیت دارد و با هدایت آب‌های سطحی به سمت رودخانه و در ادامه روانه کردن آن به سمت دریاچه ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد.
امیدواریم در فصل بارشهایی که در پیش است تمهیدات لازم از سوی متولیان در زمینه لایروبی رودخانه‌ها و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای هدایت آب‌های سطح در شهر ارومیه ایجاد شود تا بتوان با یک تیر دو نشان زد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید