16:07|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آذر 1398 - 10:05
کد خبر: 13429
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی خبر داد:

انهدام 53 باند قاچاق در استان از ابتدای امسال

در سال جاری 53باند قاچاق موادمخدر در آذربایجان‌غربی منهدم شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6درصد افزایش داشته است.
انهدام 53 باند قاچاق در استان از ابتدای امسال

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرهنگ شمسعلی حق‌وردیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی صبح امروز 11 آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در تمام ادوار و به ویژه در عصرحاضر ذهن جامعه را درگیر کرده نگرانی انسان‌ها در بحث امنیت است.

وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی نیز شاخه‌ای ویژه از امنیت است ادامه داد: تأمین نمودن امنیت یک امر جمعی است، مردم و تمامی اقشار جامعه در این مهم موثر هستند ولی نقش پلیس در این بحث بسیار پررنگ‌تر است.

رئیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی در ادامه به توفیقات قابل توجه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: پلیس به مبارزه جدی با سوداگران پرداخته است.

سرهنگ حق‌وردیان در ادامه به دستاوردهای مهم ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و افزود: بحث اول مقابله با عرضه و جلوگیری از توزیع و دسترسی آسان مردم به موادمخدر است در این خصوص در طول هشت ماهه سال جاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری سایر همکاران انتظامی استان موفق به کشف 8.5 تن انواع مواد مخدر شد که در مقایسه با سال گذشته 112 درصد افزایش داشتیم.

وی در ادامه گفت: این کشفیات شامل 3 تن و 294 کیلوگرم تریاک، بیش از 227 کیلوگرم هروئین، یک‌تن و 504.3 کیلوگرم مرفین، 67 کیلوگرم شیشه، 110کیلوگرم حشیش، 30 کیلوگرم کوکائین، 541 کیلوگرم گراس، 452 هزار و صد و 62 عدد انواع قرص کشف شده است.

رئیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی با اشاره به باندهای متلاشی شده توسط ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در سال جاری 53 باند قاچاق موادمخدر در سطح استان منهدم شد که نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش را شاهد بودیم.

سرهنگ حق‌وردیان رئیس در رابطه با ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از آلوده شدن مراکز آموزشی افزود: یک‌هزار و 690 طرح در قالب طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده و اطراف مراکز آموزشی و دانشگاهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش دستگیری‌های سال جاری افرود: طی سال جاری ۱۲ هزار و ۲۹۰ نفر در رابطه با توزیع، مصرف و قاچاق مواد مخدر در استان دستگیر شدند که نسبت به سال پیش بیست درصد افزایش داشتیم.

سرهنگ حق‌وردیان با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده توسط ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: میزان شیوع اعتیاد در استان در مقایسه با نیمه اول دهه 90 تا به امسال کاهش داشته و از 3.39 درصد به 2.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی جامعه تصریح کرد: 179 برنامه در راستای مقابله با تقاضا در قالب اجرای آموزش همگانی طی سال‌جاری صورت گرفته نزدیک به 46 هزار نفر تحت آموزش همگانی قرار گرفتند و 28 هزار و 505 بروشور آموزشی چاپ و توزیع شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی در پایان گفت: در سال جاری 779 مورد انواع برنامه مشاوره‌ای در سطح استان انجام شده که شامل ۱۲مورد مشاوره فعال، ۹ مشاوره گروهی و ۷۵۸ مورد مشاوره فردی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید