18:42|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1398 - 08:10
کد خبر: 13333
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

وضعیت برق‌رسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی مطلوب است

توسعه شبکه‌های برق در تمام سطح استان به ویژه روستا‌های دور افتاده یکی از سیاست‌های اولویت دار صنعت برق در کشور است که خوشبختانه آذربایجان‌غربی در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی دارد.
وضعیت برق‌رسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی مطلوب است

اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: پروژه برق‌رسانی به روستای جعفرآباد از توابع روستای جعفرآباد یکی از روستاهای مرزی و صعب العبور شهرستان خوی افتتاح شد.
وی در خصوص جزئیات این پروژه گفت: جهت برق‌رسانی به روستای جعفرآباد ۲ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۵۰۵ متر شبکه فشار ضعیف و نیز یک دستگاه پست هوایی و یک تابلو توزیع استفاده شده و اعتبار هزینه شده برای این طرح بالغ بر ۴ میلیارد ریال است.
این مسئول ادامه داد: باتوجه به کوهستانی و پرپیچ و خم بودن مسیر روستای جعفرآباد، برق‌رسانی به این روستا را بسیار سخت کرده بود اما خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران  که در فصول سرما و گرما در راستای تحقق سیاست‌های شرکت توزیع جهت برق رسانی به روستاهای کم برخوردار انجام شد و امروز توانستیم این روستا را از نعمت برق بهره‌مند کنیم.
حسن بگلو عنوان داد: توسعه شبکه‌های برق در تمام سطح استان به ویژه روستا‌های دورافتاده یکی از سیاست‌های اولویت دار صنعت برق در کشور است که خوشبختانه آذربایجان‌غربی در این زمینه عملکرد بسیار مطلوبی دارد.
وی اضافه کرد: برق به عنوان زیرساخت اولیه در روستاها سایر امکانات از جمله ارتباطات، مخابرات، آب‌رسانی را همراه خود می‌آورد و فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری، تولید فرآورده‌ها و صنایع دستی، استفاده از ماشین آلات و آبیاری با آمدن برق به روستاها شکوفا می‌شود.
رتبه اول ایران در برق‌رسانی به روستاها
وی با تاکید براینکه ایران از نظر برق رسانی به روستا‌ها در دنیا رتبه اول را دارد خاطرنشان کرد: ایران جزو اولین کشورهایی است که اکثر روستاهای خود را به صورت رایگان برق‌رسانی کرده است و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان آذربایجان‌غربی نیز از نعمت برق برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گام اول برق‌دار کردن تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار سطح استان را در اولویت قرار داده بود و با تحقق این مهم به سمت کیفیت دهی به خدمات حرکت می‌کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید