10:03|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1398 - 09:14
کد خبر: 13305
باریش گزارش می‌دهد:

رودخانه‌های آذربایجان‌غربی توجه مسئولین را می‌طلبد

140 کیلومتر از مسیر رودخانه‌های استان که هنوز لایروبی نشدند به گفته مسئولان جزو مسیرهای بحرانی محسوب می‌شوند.
رودخانه‌های آذربایجان‌غربی توجه مسئولین را می‌طلبد

به گزارش سرویس خبری باریش نیوز، با توجه به هشدارهایی که به آذربایجان‌غربی در رابطه با سیل می‌دهند باید اقداماتی در سطح استان برای پیشگیری این حادثه طبیعی انجام شود.

گاهی مسئولین از انجام اقداماتی در بعضی محل‌ها خبر می‌دهند که ضرورتی به رسیدگی نداشت و مکان‌های بحرانی‌تری باید در اولویت قرار می‌گرفتند.

اخبار زیادی در این رابطه از سوی مسئولین منتشر شده، که صحت و سوق آن‌ها معلوم نیست.

لایروبی نشدن 140 کیلومتر از مسیرهای بحرانی رودخانه‌های آذربایحان‌غربی

کیومرث دانشجو، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه سدهای استان بیش از ۹۱۳ میلیون مترمکعب آب دارند اظهار کرد: حجم آب فعلی سد بوکان ۲۶۴ میلیون مترمکعب است که این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۲میلیون مترمکعب آب داشت.

وی افزود: آب مخازن سدهای استان افزایش ۳ درصدی داشته است.

دانشجو در همین رابطه ادامه داد: سد شهرچای ارومیه با ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب و آغ چای چایپاره  با ۱۶۵ میلیون مترمکعب دومین و سومین سد پرآب استان طی سالجاری تاکنون هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تنها ۴۰ درصد از رودخانه های استان لایروبی شده است خاطر نشان کرد: یک هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان نیاز به لایروبی دارد که از این میزان ۱۴۰ کیلومتر در مسیرهای بحرانی هستند.

لایروبی 120کیلومتر از رودخانه‌های استان از ابتدای امسال

امیر عباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وقوع سیل اظهار کرد: از ابتدا سال جاری که بارندگی در کل کشور افزایش یافت و باعث سیل در برخی استان‌های کشور شد، جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضورتمام اعضا و فرمانداران تشکیل شد.

وی ادامه داد: به دستور استاندار تمامی امکانات استان از جمله ماشین‌های سنگین دستگاه‌های اجرایی در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با تجه به لایروبی رودخانه‌های استان خاطر نشان کرد: اقدامات لازم زیر نظر سازمان آب منطقه‌ای و فرماندارها نقاط حادثه خیز انجام شده است.

جعفری گفت: نقاط خطر آفرین و دهانه رودخانه‌ها لایروبی شده و تا امروز نزدیک به 120 کیلومتر از رودخانه‌های استان در طول 5 ماه گذشته لایروبی شده است.

وی بیان کرد: تمام این اقدامات باعث شد تا امروز حادثه‌ای استان را تهدید نکند و سیلی رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل کمسیون برای آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها اعلام کرد: با همکاری ارگان‌ها واحدهای مسکونی که در حریم بستر رودخانه‌ها قرار گرفته آزاد می‌شوند.

آماده باش کامل 88 پایگاه اورژانس در استان

باقر بهرامی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به هشدارهای اخیر هواشناسی در جهت احتمال وقوع سیل اظهار کرد: تمام پایگاه‌های تیم اورژانس در سراسر استان آمادگی کامل را دارند و در آماده باش کامل هستند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به آغاز فصل بارش‌های زمستانی در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل برای خدمات رسانی به هم استانی‌ها را داریم.

بهرامی افزود: 88 پایگاه اورژانس در کل استان وجود دارد که هر کدام به یک دستگاه اورژانس مجهز است و اگر نیاز باشد تعداد این آمبولانس‌ها بیشتر نیز می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در هر دستگاه آمبولاس دو نفر مستقر هستند که این تعداد نیز در صورت لزوم افزایش میابد.

با توجه به تمامی گفته‌ها در حال حاضر استان در شرایط بحرانی قرار دارد که باید مسئولین تدابیر درس بیاندیشند و از وقوع هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید