05:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1398 - 05:21
کد خبر: 13031
یادداشت:

«شهید» عنوانی که همیشه تاریخ مقدس است

نادیده گرفتن ذکر نام «شهید» در تابلوی معابر و خیابان‌های شهری هر چند که از روی بی مهری هم باشد بازهم نمی‌تواند تقدس تاریخی را از این کلمه دور کند، چرا که کوچه پس کوچه‌های شهرهای این سرزمین با نام شهید آبرو گرفتند.
«شهید» عنوانی که همیشه تاریخ مقدس است

سرویس سیاسی باریش نیوز، حذف عنوان «شهید» از معابر و خیابان‌های شهر تهران در هفته‌های گذشته واکنش‌های جدی از سوی جوانان انقلابی را داشته، نسلی که هنوز هویت  خود را در تاریخ ارزشی این سرزمین جستجو می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف بر لزوم ماندگاری نام شهیدان تاکید کرده و فرموده‌اند «انگیزه‌هایی بسیار شدیدی وجود دارد که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود؛ چیزهای دیگری مطرح کنند و جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین را مطرح کنند تا عظمت‌های واقعی از یادها برود. نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد».

اما متاسفانه مدتی است اخباری مبنی بر حذف کلمه مقدس «شهید» از تابلوهای معابر برخی شهرها به گوش می‌رسد و گویا متولیان امر فراموش کرده اند که نه تنها صندلی مدیریتی آنان، بلکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، ریشه در خون شهدا دارد.

جوانان انقلابی شهر ارومیه به صورت شبانه به صورت آتش به اختیار در پاسخ به اقدامی که می توانست مقدمه سبب استحاله فرهنگی شود، عبارت «شهید» را به تابلوها برگرداندند تا ثابت کنند نسل امروز انقلاب گرچه جنگ را از نزدیک ندیده و لمس نکردند اما به سبب تربیت و تفکرات دینی که دارند به ارزش هایی که مسئولان از آن دم می‌زنند و عمل نمی‌کنند، آنها پایبند هستند.

خیابان‌های شهر بدون نام‌ شهید آبرو ندارد

پس از اینکه حذف نام شهدا از خیابان‌های برخی شهرهای بزرگ سر و صدا و واکنش‌های مردمی را در فضاهای مجازی به دنبال داشت مسئولان و مدیران شهری تازه یادشان افتاد که عنوان شهید از بسیاری نام‌های معابر و خیابان‌ها جا افتاده است و خودشان هم خبر ندارد شاید آنقد در زرق و برق مناصب دنیوی غرق شدند که حواسشان نبوده عنوان شهید زینت بخش نام بسیاری از خیابان‌ها نیست.

مدیران و مسئولینی که سرخط تمام خطابه‌های مدیریتشان در مجالس‌های عمومی به ظاهر تاکید بر حفظ ارزشها است شاید یادشان رفته که اگر خون شهدا در سال‌های هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در صیانت از مرزهای ملی و خاکی کشور نبود به این راحتی نمی‌توانستند بر کرسی مسئولیت‌های آنچنانی با حقوق‌های نجومی تکیه کنند و دم از فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی بزنند در حالی که عنوان شهید را از معابر حذف می‌کنند تا این‌گونه بی‌هزینه ستون پنجم خاکریز دشمن شوند.

دشمنی که چشم آبادانی و عزت ملت ایران اسلامی را از گذشته های دور نداشته و ندارد و بارها کینه عمیق خود را با ابزارهای مختلف ثابت کرده است.

البته جوانان ایران زمین و همچنین شهر ارومیه با هوشیاری و اقدام به موقع خود در بازگرداندن نام شهید به معابر و خیابانهای این شهر ثابت کردند که در صیانت از ارزش های ملی بیشتر از مسئولین پر مدعا دستشان به عمل است.

حجت الاسلام سرایی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا استان، مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه و امام جمعه ارومیه در واکنش به حذف نام شهدا از معابر این اقدام را نوعی دست اندازی دشمن به ارزشهای ملی دانستند و از حرکت خودجوش جوانان انقلابی ارومیه در نصب عنوان شهر در تابلوی خیابانها تقدیر کردند.

اما مدیران شهری هم حواسشان باشد به جای المان‌های رنگارنگ، شهر خیلی وقت است که رنگ روی عکس نگاره‌های که از شهدا در معابر و دیوارهای شهر به تصویر کشیده شدند رنگ باخته و غبار فراموش بر روی آنها نشسته است.بدون شک این شهدا در فرهنگ این سرزمین جایگاه بسیار بلندی دارد که نگذاریم حتی تصویرشان هم غبار بی‌اعتنایی به خود بگیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید