17:47|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1398 - 09:46
کد خبر: 12919

چشم دریاچه ارومیه به امکانات رفاهی روشن نشد

بسیاری از مسئولان وعده دادند که در تابستان سال جاری، امکانات مناسبی برای رفاه بیشتر حال گردشگران و مسافران در دریاچه ارومیه ایجاد می‌کنند اما تابستان به پایان رسید و خبری از اقدامات مسئولین نشد.
چشم دریاچه ارومیه به امکانات رفاهی روشن نشد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی فرصت بسیار مناسبی را برای صنعت گردشگری و جذب توریست به ارمغان آورده است.
حال خوب دریاچه ارومیه در سال جاری باعث شده تا گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و همچنین از کشورهای دیگر به این مکان سفر کنند و از فضای زیبا و جاذبه طبیعی آن لذت ببرند.
اما چیزی که در این میان مردم را ناراضی کرده بود نبود امکانات مناسب در محدوده و ساحل دریاچه ارومیه بود.
بسیاری از مسئولان وعده دادند که امکانات مناسبی برای رفاه بیشتر حال گردشگران و مسافران در این منطقه ایجاد می‌کنند اما تابستان به پایان رسید و خبری از اقدامات مسئولین نشد.
متولیان برای ایجاد امکانات در دریاچه ارومیه کم‌کاری می‌کنند
هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز اظهار کرد: در چند سال اخیر دریاچه ارومیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود و مردم رغبتی برای بازدید از دریاچه ارومیه نشان نمی‌دادند.
وی افزود: اما در سال جاری با توجه به بارش‌های قابل توجه در آذربایجان‌غربی، سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت و این امر باعث خوشحالی مردم و استقبال بی نظیر آنان از دریاچه ارومیه را به تصویر کشید.
بهادری گفت: استقبال مردم از دریاچه ارومیه باعث شده نیاز به امکانات رفاهی و توریستی در این مکان احساس شود و با توجه به اینکه دریاچه ارومیه پارک ملی است از این رو قوانین پارک ملی با قوانین دریاچه معمولی متفاوت است و لزوم توجه و ایجاد امکانات در این مکان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست در حال پیگیری امکانات لازم در ساحل دریاچه ارومیه است ادامه داد: به عقیده بنده در راستای فراهم شدن امکانات لازم در دریاچه ارومیه ضعف کاری از سوی متولیان احساس می‌شود.
این نماینده مجلس گفت: مردم انتظار دارند که در دریاچه ارومیه امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی، مکانی برای استحمام و سایر امکانات دیگر وجود داشته باشد اما نبود امکانات مردم را گلایه‌مند کرده است.
بهادری اظهار کرد: عملیاتی شدن برخی از طرح‌های اجرایی در ساحل دریاچه ارومیه مدت طولانی به انجام می‌رسد و برای سال جاری کارایی نخواهد داشت از این رو خواستار ایجاد امکانات اولیه برای رفاه بیشتر حال گردشگران در این منطقه هستیم.
دریاچه ارومیه فرصت خوبی برای افزایش درآمد در جوامع محلی است
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی درباره ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه گفت: ظرفیت گردشگری دریاچه ارومیه قابل بهره‌برداری است و باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود.
حسینی با اشاره به ساماندهی و توسعه گردشگری دریاچه ارومیه اظهار کرد: دریاچه ارومیه امسال براثر بارندگی‌های مناسب و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار شده و پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کنند.
وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه امروز فرصتی بی‌نظیر درزمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تأکید می‌کند و می‌گوید: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه هستند، استقبال می‌شود.   
لزوم ایجاد امکانات در دریاچه ارومیه فرصت درآمد زایی را فراهم می‌کند
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی درباره اهمیت رسیدگی به پل میان‌گذر دریاچه ارومیه و اهمیت و نقش آن در جذب گردشگر گفت: اگر روشنایی استاندارد پل میان‌گذر تأمین شود و به‌صورت زیبایی نورپردازی گردد قطعاً سبب جذب گردشگر می‌شود چراکه یک پل نورانی در تاریکی مطلق زیبایی دوچندانی به دریاچه می‌بخشد.
وی افزود: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است بنابراین باید تا جایی که امکان دارد از این فرصت استفاده شود و تمام تلاش‌های لازم را برای جذب بیشتر گردشگران انجام شود و این اداره کل مصمم به اجرای این رویکرد در برنامه‌های سال 98 است.
این مسئول با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان گفت: دریاچه ارومیه و وضعیت کنونی آن موجب ورود گردشگران از استان‌های هم‌جوار شده و پیش‌بینی می‌شود برای تابستان سال جاری شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور باشیم.       
جباری عنوان کرد: به‌طور حتم نقش دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان آذربایجان غربی بسیار مهم بوده و از هم‌اکنون مسافران زیادی برای دیدن وضعیت پرآبی این دریاچه به ارومیه سفر می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ما آماده‌ایم تا از سرمایه‌گذارانی که باهدف توسعه گردشگری دریاچه ارومیه قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند همکاری نموده و شرایط را برای ایشان تسهیل نماییم
استقبال بی‌نظیر مردم در سال جاری و وضعیت مناسب دریاچه ارومیه باعث شده این منطقه به ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی نیازمند باشد اما در سال جاری این امر محقق نشد.
اگر مسئولان متولی همت و تلاش کنند و پاسخگوی نیاز مردم بوده و زمینه مناسبی برای امکانات در ساحل دریاچه ارومیه فراهم کنند ظرفیت بی نظیر دریاچه ارومیه بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و این امر کمک شایانی برای گسترس و توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان‌غربی را در بر خواهد داشت.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید