11:45|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 - 12:37
کد خبر: 12846
یادداشت:

کمبود ویتامین D در بدن را جدی بگیرید

کمبود ویتامینها به گفته پژوهشگران بخش سلامت همیشه برای بدن دردسرساز هستند، از این رو رابطه بین بدخلقی‌ها و کمبود ویتامین D باید جدی گرفته شود.
کمبود ویتامین D در بدن را جدی بگیرید

سرویس سلامت باریش نیوز، ویتامین D از مهمترین ویتامین‌های بدن است که کمبود آن خطر ابتلا به ام اس و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. متاسفانه در ایران 80 درصد زنان از کمبود این ویتامین رنج می‌برند.

بهتر است بدانید تعریق بیش از حد در قسمت سر می‌تواند یکی از نشانه های نخست و کلاسیک کمبود ویتامین D باشد، البته مطالعه‌ای در سال 2015 با حضور پرستاران زن، ارتباطی قوی بین خستگی و کمبود ویتامین دی را نشان داد.

 مطالعه ای دیگر نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به بهبود احساس خستگی کمک کند. شواهدی مبنی بر ارتباط کمبود ویتامین D با خستگی و اختلالات خواب وجود دارند.

سطوح کافی ویتامین D برای حفظ سطوح مناسب کلسیم ضروری است، اما مطالعات نشان داده اند که این ویتامین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی نیز ضروری است. کمبود ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

از آنجایی که ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند، سطوح ناکافی این ماده مغذی می‌تواند به تضعیف استخوان‌ها منجر شده و خطر شکستگی استخوان افزایش یابد.

بدون ویتامین D کافی، کلسیم به خوبی در بدن جذب نمی‌شود چراکه ویتامین D، به ویژه ویتامین D3 که جذب کلسیم را افزایش می‌دهد، برای پیشگیری از شکنندگی استخوان‌ها ضروری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید