15:19|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1398 - 06:03
کد خبر: 12771

افزایش عوارض میانگذر دریاچه ارومیه به بهانه کدام خدمات!

افزایش نرخ عوارض جاده میاندگذر دریاچه ارومیه در روزهای اخیر معلوم نیست از سوی مسئولان امر به بهانه کدام خدمات کیفی ارائه شده انجام می‌شود و به ظاهر گوش کسی برای شنیدن شکایت‌های عمومی از عوارض نامتعارف این مسیر شنوا نبود.
افزایش عوارض میانگذر دریاچه ارومیه به بهانه کدام خدمات!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عوارض عبور از مسیر میاندگذر دریاچه ارومیه که کوتاه ترین جاده ارتباطی آذربایجان غربی با استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل است در سالهای اخیر محل گلایه و اعتراضات عمومی بود چراکه عوارض دریافتی در این مسیر از نظر بیشترین میزان دومین رتبه را در کشور دارد.

قیمت بالا عوارض در این مسیر در حالی گلایه‌های مردم را در پی داشت که به گفته ترددکنندگان از این مسیر، خدمات مناسبی نسبت به عوارض دریافتی به مسافران در این جاده ارائه نمی شود.

گرچه در سال‌های اخیر نارضایتی های مردم از قیمت نامتعارف عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه از طریق رسانه‌های مختلف اجتماعی و مجازی به گوش مسئولین رسیده است، اما مسئولان هر بار از پاسخگویی به چرایی بالابودن عوارض این مسیر طفره رفته و اذعان می کردند که عوارض این جاده از سوی پیمانکار دریافت می شود و به سازمانهای دولتی ربطی ندارد.

این در حالی است که روز گذشته با نامه رسمی سازمان‌های مسئول میزان عوارض جاده میانگذر دریاچه ارومیه بار دیگر افزایش 20 درصدی پیدا کرد و اینبار وسیله نقلیه سواری که قرار است در این مسیر تردد کنند باید عوارض 7 هزار تومانی پرداخت کنند.

شاید جالب باشد بدانید که عوارض برای خودروهای وانت بار در تعرفه جدید 8هزار تومان، مینی بوس 7500 تومان، کامیونت 13 هزار تومان، اتوبوس و کامیون دو محور به ترتیب هر کدام 17 و 18 هزار تومان و برای کامیون 3 محور و تریلی 26 هزار و 33 هزار تومان اعلام شده است.

این افزایش قیمت عوارض در حالی است که پایگاه خبری باریش نیوز هر هفته تعدا زیادی پیام های مردمی دریافت می کند که مسافران در حال عبور از این مسیر همیشه از کمبود امکانات خدماتی و رفاهی و همچنین از کیفیت نامطلوب جاده های این مسیر گلایه دارند و ناراضی هستند.

البته این نارضایتی برای افرادی که به قصد تحصیل و یا ماموریت‌های کاری در استان‌های همجوار مجبورند در یک ماه بیش از 2 بار در این جاده تردد داشته باشند بیشتر از مسافران عبوری است و به ظاهر گوش شنوایی هم برای شنیدن مطالبات عمومی در این رابطه وجود نداشته که علیرغم گلایه‌های مردمی عوارض جاده شهید کلانتری نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه بیشتر هم شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید