22:41|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 - 07:10
کد خبر: 12587

بازار بی‌صاحب مسکن داد مستأجران را درآوده است

این روزها که گرانی دیگر از سر و کول زندگی مردم بالا می‌رود، به بخش مسکن و اجاره‌بهای خانه هم رسیده تا جایی که دیگر داد مردم از قیمت‌های نجومی اجاره خانه درآمده است.
بازار بی صاحب مسکن داد مستأجران را درآوده است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، مسکن از ضروریات بشر برای ادامه حیات است و نداشتن خانه متناسب با نیازهای هر فرد می‌تواند چالش خای بسیاری را فراهم آورد.

در روزهایی که گرانی و تورم به صورت افسارگیسخته در بازارهای مختلف جولان می‌دهد مسکن و اجاره خانه هم در آذربایجان غربی و شهر ارومیه از این گزند در امان نمانده است و بسیاری از خانواده‌هایی که مستأجر هستند در کنار همه مخارجی که دارند باید هزینه‌های سرسام‌آور اجاره‌خانه را نیز تحمل کنند.

یکی از مخاطبان باریش نیوز در  پیامی نوشته است: گناه مستأجر چیست که اسیر دست اقتصاد نابسمان و بی تدبیری مسئولان شده، مبلغ اجاره و پیش پرداخت هایی که امسال مالکان از مستاجران طلب می کنند اصلا ذانصاف نیست و کمتر کسی توان پرداخت آن را دارد.

جولان قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار مسکن

وی با بیان اینکه حتی در مناطق حاشیه شهر هم نمی‌شود خانه‌ای مناسب با اجاره معقول پیدا کرد، اضافه کرده است: با مشکل بیکاری و داشتن دو فرزند با درآمدی که یک روز وجود دارد و روز بعد نیست چطور می توانم از پس پرداخت اجاره ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان بربیایم! چرا کسی نظارتی بر  مبالغ اجاره خانه‌ها ندارد و هر کس هر مبلغی دلش خواست خانه‌اش را اجاره می‌دهد و کسی ملاحظه دیگری را نمی کند.

گرانی انصاف را از مالکان خانه‌ها گرفته است

موسوی از دیگر مخاطبان باریش نیوز گفته است که یک و نیم ماه است صاحب خانه گفته باید تخلیه کنیم ولی در این مدت هرچه گشتیم نتوانستیم خانه‌ای مناسب با بودجه و درآمد فعلی پیدا کنیم، خانه‌هایی با اجاره کمتر هم آنقدر فرسوده هستند که نمی‌شود در آن با خیال راحت زندگی کر د و همیشه باید منتظر حادثه و یک اتفاق باشیم.

این شهروند با اشاره به مبالغ رهن بالای 30 میلیون تومان برای خانه‌هایی با دو اتاق و حتی کمتر در مناطق متوسط شهر نوشته است: انصاف و نوع دوستی با آمدن گرانی‌ها انگار از بین مردم رفته است و هرکس فقط به فکر جیب خودش است و کاری هم ندارد که مستأجر با هزینه‌های کلان امروز چطوری باید اجاره های بالای 700 هزار تومان یا یک میلیون تومان را بپردازد.

گزارش موارد غیرمعقول اجاره‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان

محمدامین مخاطب دیگری در پیام به باریش نیوز گفته است: بدون شک کسی که اجاره‌نشین هست توانایی مالی آنچنانی نداره ولی متاسفانه برخی از دلالان و املاک با استفاده از نرم‌افزارهایی همچون دیوار که هیچ نظارتی روی قیمت‌گذاری آنها وجود ندارد افسار بازار مسکن رو در دست گرفتند و باعث افزایش قیمت اجاره خانه‌ها می‌شوند.

این شهروند توصیه کرده است: از مردم به خصوص از مستاجران خواهش می‌کنم که وقتی موردی توی دیوار میبینن و احساس می‌کنند که کلاهبرداری انجام شده یا قیمت بیش از حد ملک اجاره زده شده حتما توی بخش گزارش مشکل آگهی داخل برنامه گزارش خودشون انجام بدهند تا دیوار به طور سیستماتیک آگهی‌های مشکل‌دار رو حذف کند تا جلوی سوءاستفاده برخی سودجوها و دلالی ها گرفته شود.

یکی از مشکلاتی که این روزها خانواده‌های مستأجر بیشتر با آن دست به گریبان هستند این است که بیشتر مالکان خانه‌ها تمایلی به دریافت رهن برای اجاره دادن خانه هایشان ندارند و ترجیح می دهند در شرایط فعلی که اعتمادی به موقیعت اقتصادی وجود ندارد، ملک خود را در قبال دریافت اجاره های بیشتر در اختیار مستأجران قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید