01:58|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1398 - 13:39
کد خبر: 12545
باریش گزارش می‌دهد:

زباله‌‌هایی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

افزایش تولید زباله و انباشت آن در کوچه و خیابان‌های شهر تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان به شمار می‌رود که اگر مدیریت و ساماندهی نشود آسیب جبران ناپذیری را در پی دارد.
زباله‌هایی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، توجه به بهداشت و حفظ سلامت جامعه در فضاهای شهری امر بسیار ضروری است و باید بیش از پیش به آن توجه شود. از این رو جمع‌آوری و دفع مواد زاید و زباله‌های شهری در تضمین سلامت و پاکیزگی شهر بسیار مؤثر بوده و اهمیت زیادی دارد.
 اما طبق دریافت‌ پیام‌های ارسالی مردم به پایگاه خبری باریش نیوز مبنی بر انباشت زباله در کوچه و خیابان‌های شهر ارومیه، نشان از عملکرد و خدمات ضعیف ارائه شده دارد و  و مردم به شدت از این مسئله دلخور و گلایه‌مند هستند.   
کوچه‌ها به دلیل انباشت زباله بوی گند گرفته‌اند
علی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز گفت: انباشت زباله در کوچه و خیابان باعث شده بوی گند و تجمع حشرات موذی را شاهد باشیم.
وی افزود: برخی از مأموران جمع‌آوری پسماند مردم را موظف کردند تا زباله‌های تولید شده را تا ته  کوچه و خیابان حمل کنند.
این شهروند در ادامه افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث انباشت زباله در کوچه و خیابان می‌شود کمبود سطل زباله در کوچه و خیابان است.
لزوم نهادینه کردن تفکیک زباله از مبدأ 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: برنامه سازمان مدیریت پسماند در آینده نگاه علمی و مکانیزه کردن سیستم مدیریت، جهت جمع آوری و دفن پسماندها است و همچنین تفکیک از مبدأ و بحث فرهنگ سازی و نهادینه کردن این عمل در بین خانواده‌ها است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تأثیر فوق العاده‌ای در بحث مدیریت پسماند داشته باشد.
کمبود سطل‌‌های مخصوص تفکیک پسماند در سطح شهر
زهرا یکی از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، گفت: من یک خانه دار هستم و خرید مایحتاج منزل را بر عهده دارم هنگامی که برای خرید مواد غذایی به بازار خرید مراجعه می‌کنم از یک سبد پلاستیکی و یا کیف پارچه‌ای استفاده می‌کنم.
وی گفت: تا حد زیادی از تولید زباله در منزل پیشگیری می‌کنم و سعی می‌کنم زباله‌های تولید شده را از هم تفکیک کنم اما متاسفانه مخزن‌های ویژه و مناسبی برای تفکیک زباله در سطح شهر وجود ندارد.
این شهروند افزود: اگر مسئولین مربوطه در بخش جمع آوری پسماند مخزن‌های ویژه برای تفکیک زباله در سطح شهر ایجاد کنند مردم نیز برای تفکیک زباله ترغیب می‌شوند.
لزوم فرهنگ سازی در زمینه  کاهش تولید پسماند همچنین کنترل و جلوگیری از انباشت زباله در کوچه و خیابان شهر ارومیه باید به صورت منظم رعایت شود تا بهداشت شهری و چهره پاکیزه شهر مورد توجه همگان قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید