19:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1398 - 10:10
کد خبر: 12499
یادداشت

از واقعیت تا انکار هزینه‌های ثبت نام مدارس

امروزه سخنان زیادی از دریافت هزینه‌های ممنوع در مدارس به گوش می‌رسد که همیشه با تکذیب و انکار مسئولین روبرو شده است.
از واقعیت تا انکار هزینه‌های ثبت نام مدارس

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تابستان بر خلاف ظاهرش مشکلات زیادی برای خانواده‌ها به بار می‌آورد از ثبت نام مدارس گرفته تا تهیه اقلام لازم. یافتن مدرسه مناسب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر خانواده می‌تواند باشد. مدارس خوب به ویژه دولتی می‌تواند طرافداران زیادی باشد که خانواده‌های بدلیل با کیفیت بودن مدارس گاهی مجبور به صف کشیدن از شب تا صب در مقابل مدارس برای ثبت نام فرزندانشان هستند. قانونی با لایحه ثبت نام افراد از محلات دیگر ممنوع است تصویب شد.

گاهی ممکن است این مرزبندی برای افراد دو خیابان آن طرفتر باشد که به دلیل اینکه در مرز بندی جدا شده‌اند باید مدرسه ای دورتر برای ثبت نام فرزند خود انتخاب کنند که مشکلات فراوانی برای خانواده‌ها به بار آورده می‌‍آورد.

خانواده‌هایی که محل سکونتشان در محدوده مدارس قرار ندارد یا باید در قبال دادن هزینه به مشاوران املاک که بازار گرمی خوبی هم برای انعقاد اجاره نامه‌های جعلی برای نشان دادن زندگی فرد در آن محله می‌کنند اجاره نامه بگیرند یا هم باید از ستادهای ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش نامه بیاورند که اغلب هم به دلیل تکمیل ظرفیت مدرسه با درخواست آنها موافقت نمی‌شود.

در اغلب موارد درخواست ثبت‌نام خارج از محدوده به دلیل کیفیت پایین برخی مدارس دولتی است هم‌اکنون در کنار تمامی سختی‌های ثبت‌نام در مدارس دولتی که هرکدام مشکلی پیش پای خانواده‌ها قرار می‌دهد.

دریافت پول نیز یکی از مشکلات اصلی برای والدین است که مردم از آن شکایت دارند و حتی جالب اینکه خانواده‌ها برای ثبت‌نام در مدارس دولتی باید زمانی که کلمه جا نداریم را می‌شنوند دست به جیب برده و هزینه‌ای پرداخت کنند تا شاید با ثبت نام فرزند آن ها موافقت شود اما خانواده هایی از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند چگونه باید فرزندان خود را ثبت نام کنند؟

 اما مسئولان هیچگاه این سخنان را تایید نکردند و همیشه حرف از برخورد با متخلفین می‌زنند. چه کسی مسئول این بی نظمی‌ها در مدارس است؟ تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد داشت؟ چه کسی پاسخگو است؟ سوالاتی است که همچنان برای بسیاری از والدینی که دانش آموز دارند بی‌جواب مانده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید