23:58|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مرداد 1398 - 12:05
کد خبر: 12491
یادداشت:

علائمی که باید هنگام غرق شدگی جدی گرفته شود

کبودی صورت به خصوص لب‌ها و گوش‌ها، رنگ پریدگی و سرد شدن پوست، توقف تنفس و ضربان قلب از مهمترين علائم غرق شدگي است.
علائمی که باید هنگام غرق شدگی جدی گرفته شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بسیاری از مردم با این عقیده که آب شور آنها را در روی آب نگه می‌دارد این جرعت را به خود می‌دهند که فاصله زیادی از ساحل بگیرند اما دریغ از اینکه آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند.

ورود آب دریا به نای و ریه فرد سرفه‌های شدیدی را به همراه دارد که با غیر ممکن کردن شنا روند غرق‌شدگی را سریع‌تر می‌کند و اگر دریا مواج باشد کار نجات نیز سخت تر می‌شود.

هنگامی که وارد آب دریا می‌شوید و قصد دارید در مناطق عمیق شنا کنید از قدرت بدنی خود اطمینان کافی داشته باشید زیرا شنا کردن در استخر و دریا بسیار با یکدیگر متفاوت است.

بنابراين پيشنهاد مي‌شود در مناطقي كه عمق آب زیاد است يا حتي بيش‌تر از شانه است وارد نشوید، در مناطق ناشناخته شنا نکنید زیرا شايد ناگهان زير پای شما خالی شده و عمق آب افزایش یابد.

در مرحله نخست فرد غرق شده را از آب بیرون بکشید، اگر مصدوم بيهوش است باید وی را به گونه‌ای حمل کنید که پس از خروج بدن از آب، سر او پايين‌تر از سينه‌اش قرار گيرد این اقدام برای کاهش ورود آب به ریه ها طی استنشاق است. او را در روی زیراندازی مانند قالی به صورت طاق بخوابانید و پس از چک راه های تنفسی در صورت لزوم عملیات احیاء را انجام دهید ولی توجه داشته باشید فردی که دست به این اقدام می‌زند آگاهی کامل در رابطه با احیا و ماساژقلبی داشته باشد.

فشاری روی شکم بیمار وارد نکنید مگر در حالاتی که انجام تنفس مصنوعی موفقيت‌آميز نبوده و راه هوايی وی مسدود شده است.

از قرار گرفتن فرد در معرض جریان باد حتی الامکان خودداری کنید زیرا امکان دچار شدن به هیپوترمی یا همان کاهش بیش از حد دمای بدن بالا می‌رود.

در نظر داشته باشید قبل از هر اقدامی فورا با اورژانس تماس بگیرید تا در حین اینکه شما اقدامات نجات را بر روی فرد انجام می‌دهید تیم امداد در صحنه حادثه حاظر شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید