23:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1398 - 13:00
کد خبر: 12331

زیبایی‌هایی که با زباله زشت می‌شود

دریاچه ارومیه یکی از سرمایه‌های بزرگ گردشگری در منطقه آذربایجان به شمار می‌رود اما جاذبه طبیعی و تفریحی این روزها به سبب انباشت زباله، خاطر بسیاری از گردشگران را آزار می‌دهد.
زیبایی‌هایی که با زباله زشت می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حال خوب این روزهای دریاچه ارومیه باعث شده است مسافران و گردشگران زیادی از شهرهای مختلف برای بازدید و تفریح در این مکان حضور پیدا کنند. مردم از وضعیت مطلوب دریاچه ارومیه به شدت ابراز خوشحالی می‌کنند و دست به دعا هستند تا روند افزایش سطح آب دریاچه ارومیه همچنان ادامه داشته و پایدار باقی بماند.
دریاچه ارومیه یکی از سرمایه‌های بزرگ گردشگری در منطقه آذربایجان به شمار می‌رود بنابراین لزوم توجه و استفاده از ظرفیت آن برای توسعه صنعت گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در سال جاری مسافران و گردشگران استقبال بسیار خوبی از دریاچه ارومیه داشته‌اند اما هنوز که هنوز است امکانات مناسبی در این منطقه ایجاد نشده و این امر مردم را بسیار آزرده خاطر کرده است.
مسئولان به فکر باشند 
فرزانه یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی از وضعیت نامناسب ساحل دریاچه ارومیه به شدت گلایه کرده و گفت: هفته گذشته از شهرستان کرج مهمان داشتیم و با تعریف و تمجیدهای بسیار از وضعیت دریاجه ارومیه، به اتفاق خانواده به این مکان رفتیم.
وی افزود: اما بعد از حضور در کنار ساحل دریاچه ارومیه با وضعیت بسیار نامناسب آن مواجه شده و مقابل مهمانان خجالت زده شدیم.
فرزانه ادامه داد: در منطقه کاظم داشی نبود سرویس بهداشتی، نبود محلی مناسب برای استحمام، و همچنین نبود آب شرب، مسافران را به شدت ناراحت کرده است.
وی گفت: انباشت زباله و نبود سطل‌های مخصوص جمع آوری زباله در این مکان چهره دریاچه را به شدت مخدوش کرده و این وضعیت برای حضور گردشگران داخلی و خارجی اصلا مناسب نیست.


نبود محل مناسب برای تفریح کودکان
محمدرضا یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: وقتی با خانواده برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح خانوادگی به کنار دریاچه ارومیه می‌آییم از نبود امکانات در این مکان به شدت رنج می‌بریم.
وی گفت: جای خالی مکان مناسبی برای تفریح کودکان در این منطقه بسیار زیاد احساس می‌شود چون کودکان در فضای باز احتیاج به وسایل و امکانات مناسبی برای تفریح و بازی دارند بنابراین از مسئولان می‌خواهیم تا دیر نشده فکری به حال نبود امکانات در ساحل دریاچه ارومیه داشته باشند.


احداث ساحل شنی در کنار دریاچه ارومیه
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد ایجاد امکانات و مکان‌های مناسب تفریحی برای استفاده مسافران و گردشگران در ساحل دریاچه ارومیه اظهار کرد: احداث ساحل شنی در دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نخست برای استفاده از پتانسیل دریاچه ارومیه و تحقق ارومیه 2020 است تا از این طریق بتوانیم از بستر دریاچه ارومیه برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی محیط مناسب و طبیعی ایجاد کنیم.
وی افزود: دریاچه ارومیه سرمایه بزرگی برای مردم آذربایجان غربی به ویژه مردم ارومیه است و دهکده ساحلی چی‌چست نیز از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در این منطقه به شمار می‌رود که باید به صورت ویژه به این مکان نیز توجه شود.
حضرت پور با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت خوب دریاچه ارومیه در راستای توسعه گردشگری ادامه داد: احداث ساحل شنی در دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نخست برای استفاده از پتانسیل دریاچه ارومیه و تحقق ارومیه 2020 است تا از این طریق بتوانیم از بستر دریاچه ارومیه برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی محیط مناسب و طبیعی ایجاد کنیم.
حضرت پور گفت: یکی دیگر از برنامه‌های موجود در کنار احداث ساحل شنی ایجاد استخرهای سنتی در ساحل دریاچه ارومیه است که در هفته جاری نیز کارشناسان برای بازدید و بررسی در این مکان حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: این طرح آغازی برای حرکت در مسیر رسیدن به ارومیه 2020  است و بزرگترین راهبرد برای رسیدن به ارومیه 2020 که ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌کند گردشگری سلامت است.
حضرت پور به استفاده از ظرفیت دریاچه ارومیه برای درمان و جلوگیری برخی امراض پوست اشاره و تصریح کرد: براساس تحقیقات پزشکی می‌توان از لجن‌های موجود در دریاچه ارومیه و همچنین از آب آن برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده کرد که این ظرفیت در دریاچه ارومیه وجود دارد و باید زمینه برای استفاده بهینه از آن ایجاد شود.
وی گفت: اگر بتوانیم گردشگری سلامت را در کنار توریست درمانی وارد شهر ارومیه کنیم در بخش گردشگری سلامت اولویت نخست آب و لجن دریاچه ارومیه است.
شهردار ارومیه در پایان اظهار کرد: مطالعات اقدامات طرح‌های ویژه برای دریاچه ارومیه با حضور سرمایه گذاران خارج از استان آغاز شده است که از این طریق بتوانیم در سال جاری به صورت موقت از این ظرفیت استفاده کنیم تا زمینه برای سال آینده محیا شود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریاچه ارومیه در حد بسیار خوبی استفاده کنیم.

یکی از مولفه‌های توسعه‌های شهری و رسیدن به پیشرفت‌های چشمگیر در راستای عمران و آبادی، استفاده از ظرفیت‌های بکر گردشگری و تفریحی است. هم اکنون دریاچه ارومیه فرصت بسیار مناسبی است که در منطقه آذربایجان نهفته مانده و توجه اساسی به آن نمی‌شود.
مردم و مسافران در این منطقه همچنان از نبود امکانات مناسب تفریحی و گردشگری رنج می‌برند و از این کار گلایه دارند. با این حال باید بنشینیم و منتظر بمانیم که تا کی بی توجهی‌ها به نبود امکانات در دریاچه ارومیه ادامه‌دار می‌شود و خاطر گردشگران به این مکان تفریحی با دیدن جلوه های نازیبا آزرده می‌شود..

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید