14:21|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1398 - 12:43
کد خبر: 12282

رفتارهای پرخاشگرانه از علائم گرمازدگی در تابستان است

ضعف، گیجی، رفتارهای پرخاشگرانه و بی حسی از علائمی است که در تابستان به دلیل گرمازدگی ممکن است فرد به آن دچار شود.
رفتارهای پرخاشگرانه از علائم گرمازدگی در تابستان است

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، فعالیت در هوای گرم تابستان می تواند منجر به بروز بیماریهای مرتبط با گرما شود که به دنبال عرق کردن زیاد و از دست دادن مایعات علائم آن در بدن فرد ظاهر می شود.
گرفتگی و انقباض‌های عضلانی، نبض سریع و ضعیف، تنفس کوتاه و سریع، افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه، تهوع و استفراغ، سردرد، عدم تعریق کافی، گشادی مردمک چشم از جمله علائمی هستند که در هنگام گرما زدگی در فرد ظاهر می شود.
رفتار پرخاشگرانه، ضعف و گیجی، آشفتگی و هیجان، توهم، بی حالی و رخوت و بی حسی از جمله علائم روحی و روانی گرمازدگی از سوی متخصصان ذکر شده است.
درمان عوارض مرتبط با گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد که متوقف کردن فعالیت در هوای گرم، انتقال به یک محیط خنک‌تر و مصرف مایعات فراوان سنگ بنای درمان خستگی گرمایی است.
معمولاً علائم گرمازدگی با مصرف مایعات و الکترولیت مانند دوغ و ماست شور برطرف می شود و با استفاده از استامینوفن و یا بروفن انقباض‌های عضلانی را نیز می‌توان کنترل کرد.
البته باید بدانید که اگر تهوع و استفراغ مانع نوشیدن مایعات می شود تزریق وریدی مایعات ضروری است.
برای کمک به فرد گرمازده چه باید کرد
اولین کاری که شما باید برای یک فرد گرمازده انجام دهید این است که لباس‌های فرد گرمازده را درآورده و بدن او را در آب سرد فرو برید.
 اگر چنین امکانی وجود نداشت، با استفاده از یک پارچه یا حوله یا اسفنج، بدن فرد را با آب سرد خیس کنید یا اینکه قطعات یخ را به آرامی به بدن فرد بمالید. اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه های یخ را روی گردن، زیر بغل و کشاله ران او قرار دهید.
بعد از حمام گرفتن، فرد را در مکان خنکی قرار دهید. پاهای فرد را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود. دست ها و پاهای فرد را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده، به سمت مغز و مرکز بدن او برود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید