01:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1398 - 08:54
کد خبر: 12258
مشاور امور خانواده در گفت‌وگو با باریش:

آشنایی‌های بدون شناخت در فضای مجازی با شکست روبرو می‌شوند

مهم‌ترین اصل در ازدواج داشتن شناخت کافی از طرف مقابل است اما نبود زمینه‌های لازم برای شناخت کافی در فضای مجازی ممکن است، آشنایی‌های اینترنتی با هدف تشکیل خانواده را با شکست روبرو کند.
آشنایی‌های بدون شناخت در فضای مجازی با شکست روبرو می‌شوند

تورج محمدزاده، مشاور امورخانواده در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با آشنایی‌های قبل از ازدواج در فضای مجازی اظهار کرد: برقراری ارتباط در فضای مجازی با هدف دوستی، نیازمند آموزش آگاهی‌بخشی به افراد از طریق خانواده‌ها است.
وی با بیان اینکه اگر افراد بتوانند در بستر خانواده به یکدیگر احترام بگذارند و درک مناسبی از نیازهای طرف مقابل داشته باشند، می‌توان شاهد رشد خانوده‌ای سالم بود، ادامه داد: بیشتر افرادی که دنبال زندگی‌های رمانتیک و عاشقانه در فضای مجازی هستند تا حدودی زندگی واقعی خود را هم از دست می‌دهند.
این روانشناس علت اصلی جستجوی محبت‌های غیر واقعی در فضاهای مجازی را نبود مهارت برای زندگی و ایجاد روابط اجتماعی سالم دانست و افزود: افرادی که به دنبال مهر و علاقه در فضاهای مجازی و اینترنتی هستند به خوبی از سمت خانواده مورد حمایت‌های عاطفی و روانی قرار نگرفته‌اند.
وی در مورد آسیب‌های ازدواج‌های اینترنتی گفت: نوع و شدن آسیب این نوع آشنایی بستگی به نحوه رفتار افراد دارد که چگونه و چه شکلی از دنیای مجازی استفاده کنند، اما فرد باید جسارت آن را داشته باشد که مسئولیت انتخاب خود را به هر صورتی که انجام گرفته باشد، بر عهده بگیرد.
محمدزاده با اشاره به اینکه با رعایت قوانین و چارچوب‌های اخلاقی و عرفی آشنایی در فضای مجازی می‌تواند مفید باشد، افزود: مهم‌ترین اصلی که در فضای مجازی و آشنایی‌های اینترنتی مورد توجه قرار گیرد، اصل صداقت و درستی در بیان واقعیت است در غیر این صورت هر بستری برای آشنایی می تواند به ضرر فرد تمام شود.
این مشاور امور خانواده در پایان با بیان اینکه خانواده عنصر پررنگ در سبک آشنایی و ازدواج‌های سنتی است، هویت بسیاری از افراد در فضاهای مجازی با واقعیت فرد فاصله بسیار دارد و از این نظر ارتباطات اجتماعی در چنین محیطی با هدف ازدواج و تشکیل خانواده ریسک بیشتری می‌تواند داشته باشد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید