05:54|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1398 - 10:24
کد خبر: 12249
باریش گزارش می‌دهد:

مرواریدهای درمانی نهفته در صدف دریاچه ارومیه

استفاده از خواص درمانی آب دریاچه ارومیه و فراهم کردن مرکز معتبر برای ارائه خدمات ویژه در این مکان، رشد اقتصادی و بهره‌مندی از اکوتوریسم دریاچه ارومیه را در پی دارد.                                                                                                                                                  
مرواریدهای درمانی نهفته در صدف دریاچه ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، دریاچه ارومیه یکی از مهم‌ترین پارک‌های حفاظت شده و دومین دریاچه شور جهان است که در طول سال‌های گذشته همواره برای استفاده از خواص درمانی و بهره‌مندی از فواید آب شور آن زبان زد خاص و عام بوده و هست.
شنا در آب شور دریاچه ارومیه و استفاده از لجن آن برای درمان بیماری‌های پوستی، دردهای مفصلی و روان درمانی توصیه شده است همچنین می‌توان از خواص درمانی نمک دریاچه ارومیه در درمان بیماری‌های تنفسی مثل آسم، برونشیت و انواع سینوزیت‌ها نیز بهره برد.
با توجه به تحقیقات انجام شده در طول چند سال اخیر در کشور آلمان و اردن، و بازدید‌های به عمل آمده از دریاچه ارومیه می‌توان گفت با بهره‌گیری از ایجاد طرح‌های درمانی  از آب شور دریاچه ارومیه، لزوم و احداث مراکز درمانی در کنار این دریاچه تا حد زیادی به صنعت توریسم در این منطقه کمک می‌کند و همچنین باعث برطرف شدن نیاز افرادی که برای آب درمانی به دریاچه ارومیه می‌آیند حل می‌شود.
در سال جاری به لطف بارش‌های الهی و همچنین تلاش مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه، سطح آب این دریاچه نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این امر باعث شده است مردم زیادی از مناطق مختلف برای بازدید و شنا در دریاچه ارومیه به این مکان بیایند و از خواص درمانی و فضاهای گردشگری این مکان استفاده کرده و بهره ببرند.
در اینجا لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف و متنوع آب درمانی و صنعت گردشگری دریاچه ارومیه در جهت جذب توریست و توجه به فراهم کردن امکانات تفریحی و رفاهی بیش از پیش باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
لزوم نهایت استفاده از پتانسیل گردشگری دریاچه ارومیه 
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث شد آب دریاچه ارومیه نسبت به چند سال گذشته وضعیت خوب و قابل قبولی داشته باشد و ذوق و شوق مردم نیز از این نعمت الهی و حال خوب دریاچه چند برابر شده که حضور در سواحل دریاچه نشانگر این امر است.
وی با بیان اینکه باید از این فرصت بی‌نظیر پیش آمده برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه نهایت استفاده را کرد، افزود: باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در این راستا می‌توان با ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان گذر و مسیر‌های دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق داد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان بوجود آورد همچنین ساماندهی پلاژ‌های قدیمی و ساخت پلاژ‌های مناسب جدید با استاندار‌های روز جهانی برای شنای آقایان و بانوان در دریاچه ارومیه آغاز شده است.
باید از ظرفیت بکر گردشگری دریاچه ارومیه در راستای اشتغالزایی استفاده شود
حجت الاسلام محمد جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: وجود دریاچه ارومیه فرصت خوبی برای جذب گردشگر و همچنین ایجاد اشتغال‌زایی از طریق توسعه گردشگری و جذب توریست دارد و برای شکوفایی بیشتر استان در زمینه اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد که در زمینه باید برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد و با ایده‌های مناسب ارائه شده از ظرفیت‌های دریاچه ارومیه در راستای جذب گردشگران خارجی و داخلی استفاده کرده و بهره برد.
دریاچه ارومیه فرصت مناسبی برای درآمدزایی در منطقه است
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر روشنایی استاندارد پل میان‌گذر دریاچه ارومیه تأمین شود و به‌صورت زیبایی نورپردازی گردد قطعاً سبب جذب گردشگر می‌شود چراکه یک پل نورانی در تاریکی مطلق زیبایی دوچندانی به دریاچه می‌بخشد.
جباری گفت: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است بنابراین باید تا جایی که امکان دارد از این فرصت استفاده شود و تمام تلاش‌های لازم را برای جذب بیشتر گردشگران انجام شود و این اداره کل مصمم به اجرای این رویکرد در برنامه‌های سال 98 است.
وی با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان می‌افزاید: دریاچه ارومیه و وضعیت کنونی آن موجب ورود گردشگران از استان‌های هم‌جوار شده و پیش‌بینی می‌شود برای تابستان سال جاری شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور باشیم.
جباری افزود: به‌طور حتم نقش دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری آذربایجان غربی بسیار مهم بوده و هم‌اکنون مسافران زیادی برای دیدن وضعیت مطلوب این دریاچه به ارومیه سفر می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی آماده است تا از سرمایه‌گذارانی که باهدف توسعه گردشگری دریاچه ارومیه قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند همکاری نموده و شرایط را برای آن‌ها تسهیل کند.

با فرا رسیدن فصل تابستان و استقبال بی نظیر مردم از دریاچه ارومیه و شرایط منحصر به فرد آن فرصت مناسبی را برای فراهم کردن امکانات رفاهی و همچنین بهره‌مندی از صنعت گردشگری در این مکان ایجاد کرده است.
از سوی دیگر استفاده از خواص درمانی آب دریاچه ارومیه و فراهم کردن مرکز معتبر برای ارائه خدمات ویژه در این مکان رشد اقتصادی و بهره‌مندی از اکوتوریسم دریاچه ارومیه را می‌تواند در پی داشته باشد.                                                                                     

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید