06:11|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 - 12:46
کد خبر: 12207
یادداشت:

آمدن تابستان و اوج‌گیری مصرف انرژی

تابستان فصلی است که به دلیل افزایش دما و گرم شدن هوا، مصرف انرژی در استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی رشد قابل توجهی پیدا می‌کند که ممکن است در برخی موارد برای مدیریت منابع دسترسی مردم به منابع با قطعی‌های مکرر کمتر شود.
 آمدن تابستان و اوج‌گیری مصرف انرژی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، صرفه جویی، جلوگیری از هدر رفت انرژی و به کارگیری از روش‌های نوین در جهت استفاده درست از آن تا حد زیادی در نگهداری و مدیریت انرژی تأثیرگذار خواهد بود. مصرف بیش از اندازه انرژی در فصول مختلف سال به همان اندازه افزایش تعرفه‌‌های گران قیمت را در پی دارد. در فصل تابستان استفاده بی‌رویه آب که از آن به عنوان مایه حیات نام برده‌اند تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد برخی از افراد از روی عدم آگاهی از آب شرب برای مصارف نادرست مانند شستشوی خودرو و حیاط استفاده می‌کنند که این عمل تهدیدی برای کم آبی در فصل تابستان است و ضرورت جلوگیری از هدر رفت آن باید به کار گرفته شود.
استفاده بیش از حد از کولرهای گازی و وسایل خنک‌کننده در فصول گرم سال نیز باعث افزایش مصرف بیش از اندازه انرژی می‌شود همچنین استفاده نکردن از وسایل پرقدرت در ساعات اوج مصرف نیز باید مورد توجه قرار بگیرد اما در صورتی که مصرف کنترل نشود اعمال قطعی در روزهای گرم تابستان نیز بیش از رقم تعیین شده در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.
بنابراین در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی چیزی که بیش از همه اهمیت دارد مصرف بهینه و استفاده اصولی از انرژی است. آب و برق از سرمایه‌های اساسی زندگی بشر به شمار می‌رود و ضرورت استفاده بهینه از آن‌ها باید به صورت اصولی انجام شود و فرهنگ مصرف درست در بین نهاد خانواده‌ها نیز ترویج و اجرایی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید