05:37|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 - 11:40
کد خبر: 12139
امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

هدر رفت ثروت، پیامد مصرف‌گرایی است

هدر رفت ثروت و منابع ملی از جمله پیامدهایی است که به دنبال تمایل مردم برای مصرف کالاهایی غیر ضروری در جامعه ایجاد می‌شود.
هدر رفت ثروت، پیامد مصرف‌گرایی است

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، به پیامدهای مصرف گرایی در جامعه اشاره و اظهار کرد: طبق قوانین جامعه اسلامی، خداوند متعال براساس آیات الهی در قرآن کریم از اسراف کنندگان به عنوان برادران شیطان نام برده است.
وی افزود: جامعه اسلامی مخالف مصرف و استفاده از امکانات رفاهی نیست اما به مصرف بهینه، ضروری و مورد نیاز در خانواده‌ها تأکید دارد.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه اسلام  با مصرف گرایی بیش از حد و اسراف در جامعه مخالف است، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروزی، تمایل مردم برای خرید بیش از حد و تهیه اجناسی که ضروری و مورد استفاده نیستند بیشتر شده است.
وی گفت: اغلب کالاهایی که خانواده‌ها تهیه می‌کنند مورد استفاده آنان قرار نمی‌گیرد و این عمل باعث افزایش مصرف‌گرایی در جامعه می‌شود.
حسن زاده افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث مصرف‌گرایی در جامعه می‌شود تهیه هدیه در مناسبت‌های مختلف برای اقوام و آشنایان است که بدون اطلاع از اینکه آیا وسیله تهیه شده مورد استفاده طرف مقابل قرار می‌گیرد یا نه اقدام به خرید آن می‌کنیم از این رو توجه به نیاز خود و طرف مقابل باید مورد توجه قرار گیرد.
وی معتقد است مصرف‌ گرایی در جامعه امروزی به نوعی رقابت با کشورهای دیگر تبدیل شده است.
امام جمعه میاندوآب در پایان اظهار کرد: استفاده درست و مصرف بهینه کالاهای مورد نیاز، زمانی امکان‌پذیر می‌شود که همه مردم موظف باشند و این عمل را رعایت کنند تا ارزش اجناس و زحماتی که برای تهیه کالاهای مورد نیاز مردم کشیده می‌شود حفظ شود تا شاهد کاهش مصرف‌گرایی در جامعه باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید