08:25|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1398 - 02:46
کد خبر: 12095
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

سیره امام راحل(ره) الگوی مناسب برای جوانان است

حضرت امام خمینی (ره) از نظر علمی، معنوی و سیاسی شخصیت ارزنده و کم‌نظیری بودند و در شرایط کنونی سیره ایشان الگوی خوبی برای هدایت زندگی جوانان امروزی است.
سیره امام راحل(ره) الگوی مناسب برای جوانان است

حجت الاسلام محمد جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به سیره شخصیتی ایشان اشاره و اظهار کرد: سیره حضرت امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد و از جهات مختلف شخصیت ارزشمند ایشان  قابل تحلیل است.
وی افزود: کمالات علمی حضرت امام (ره) در اوج قله فقاهت قرار دارد و ایشان یکی از نام آوارترین و برجسته ترین شخصیت‌های علمی حوزوی در عصر حاضر بودند، همچنین یک شخصیت صاحب نظر در بخش فقه، اصول، فلسفه و مباحث مختلف علوم حوزوی بودند و شاگردی شخصیت‌های بزرگی مانند مرحوم آیت حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم را داشتند.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: امام خمینی (ره) از نظر علمی شخصیت بزرگی هستند و از نظر عملی، تقوا و معنویات به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بودند و همیشه به عنوان یک انسان با تقوا و یک شخصیتی که اخلاق مدار است مطرح بوده و تقوای الهی در رفتار و سیره ایشان کاملا مشهود بوده است.
وی گفت: امام راحل (ره) از همان سال 42 دوران مبارزات خود را آغاز کردند و ارائه پیام‌  و از سخنرانی‌های ایشان نشان ‌داد که یک شخصیت مبارز و ضد استعمار بودند و در برابر رژیم شاه موضع گیری کردند که منجر به دستگیری ایشان و قیام 15 خرداد شد.
وی افزود: جرقه انقلاب با دستگیری امام(ره) و قیام مردم در 15 خرداد سال 42 زده شد و بعد‌ها نیز موضع گیری‌ و بیانیه‌های ایشان قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیانگر روح انقلابی داشتن و سازش ناپذیر بودن و مبارزه در مقابل ظلم و استبداد در شخصیت ایشان موجو می‌زد.
شبستری عنوان کرد: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز  10 سال رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتند و در این زمان مشاهده می‌شد که در مقابل  تمامیت خواهی آمریکا و کشورهای استعمارگر تمام قد ایستادند و در زمان جنگ تحمیلی نیز رهبری و درایت ایشان سبب شد که ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمنان نرسد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی سیره امام (ره) می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل امروز باشد به ویژه جوانان از این طریق با استفاده و راهنمایی روحانی و نورانی می‌توانند به قله‌های کمال برسند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید