23:48|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1398 - 07:24
کد خبر: 12063
یادداشت روز:

یئرآلما کبابی فست فود سنتی پرطرفدار در ارومیه

یئرآلما کبابی غذای محلی در ارومیه است که در کنار فست فودهای خوش آب رنگ به سبب ارزش غذایی پرکالری که دارد، طرفداران زیادی را با خود همراه کرده است.
یئرآلما کبابی فست فود سنتی پرطرفدار در ارومیه

سرویس سلامت باریش نیوز، یئرآلما کبابی، غذای سنتی که می شود آن را فست فود سنتی مردم در خطه آذربایجان و ارومیه دانست، غذای ساده و کاملی است که طعم خوش آن باعث شده طرفداران زیادی را به خود جذب کند.
نان سنگگ داغ برشته شده، سیب زمینی تنوری شده با پوست، کمی کره محلی در کنار سبزی‌های خوش عطر و دوغ محلی مخلفات غذای سنتی یئرالما کبابی را تشکیل می دهد و قیمت مناسب این غذای خوشمزه محلی باعث شده افراد از قشرهای مختلف پیر و جوان، زن یا مرد از مشتریان پر و پاقرص این فست فود سنتی باشند.
 گرچه در ماه‌های اخیر به دلیل افزیش قیمت مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه محلی باعث افزایش قیمت نهایی آن شده است، اما این امر باعث نشده تا هواداران همیشگی یئرآلما کبابی از تجربه مجدد خوردن آن منصرف شوند.
در کنار همه غذاهای فست فودی و رستورانی که امروز با رنگ و طعم‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود، حضور دائمی مشتری پای بساط یئرآلما کبابی‌ها بییانگر رقابت نفس‌گیر این غذای سنتی با فست فودهای خارجی است.
شاید کمتر کسی باشد که مهمان شهر ارومیه شود ولی برای یک بار هم شده خوردن غذای سنتی و محلی یئرآلما کبابی را تجربه نکند، در برخی از موارد شهروندان ارومیه مهمانان خود از شهرهای دیگر را یکبار به صرف خوردن سیب زمینی تنوری دعوت می‌کنند.
یئرآلما کبابی در کنار همه مزیت هایی غذایی که برای سلامتی دارد، با توجه به اینکه به سرمایه اندکی برای شروع نیاز دارد می‌تواند فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال فراهم کند، در حال حاضر هم کم نیستند تعداد خانواده‌هایی که از طریق چرخه فراهم‌شدن یئرآلما کبابی امرار و معاش می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید