14:56|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1398 - 06:58
کد خبر: 12049
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

تقدیر و تحول آدمی در شب قدر رقم می‌خورد

خداوند در شب قدر به انسان‌ها اختیار و امتیاز داده تا از این فرصت استفاده کنند و سرنوشت یک سال خود را به دست خودشان رقم بزنند.
تقدیر و تحول آدمی در شب قدر رقم می‌خورد

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با  سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص اهمیت و فضلیت‌ شب‌های قدر اظهار کرد: نزول کلام الهی در شب قدر، ارزش و فضلیت ماه مبارک رمضان و به ویژه شب قدر را بیشتر کرده و این شب نورانی را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده است.
وی به چند آیه از سوره مبارک قدر اشاره و اضافه کرد: در سوره مبارک قدر آمده است که ما قرآن را در شب قدر نازل کرده‌ایم اگر انسانی بخواهد احیا شود و به خود شناسی و تغییر برسد زمان زیادی را می‌طلبد که با شرایط آشنا شود و خود را وقف دهد اما در شب‌های قدر تحولی در انسان رخ می‌دهد که امکان دارد در هزار سال این اتفاق برای فردی رخ ندهد.
وی افزود: برخی افراد با تلنگر کوچکی در شب‌های قدر متحول و به خداوند نزدیک‌تر می‌شوند به همین جهت شب‌های قدر از هزاران ماه بهتر و با فضلیت‌تر است و به اندازه یک عمر ارزش دارد.
حجت الاسلام برادری ادامه داد: افراد زیادی هستند که در طول سال به مسجد نمی‌روند اما در شب‌های قدر در خانه خدا به مناجات و راز و نیاز می‌پردازند و به دنبال بیداری و استفاده از فضلیت‌های ارزشمند و ماندگار شب قدر هستند تا به خودشناسی و خداشناسی برسند.
وی تصریح کرد: شب قدر شب تحول و تقدیر است و سرنوشت انسان در دست خود اوست خداوند به انسان‌ها اختیار و امتیاز داده تا از این فرصت استفاده کنند و سرنوشت یک سال خود را به دست خودشان رقم بزنند.
امام جمعه تکاب در پایان افزود: مومنان توجه داشته باشند که به دو منبع امامت و قرآن متصل هستند که این دو از هم جدا نیستند در شب‌های قدر باید با امامت و قرآن در ارتباط باشیم و به آنان متوسل شویم تا سعادت دنیا و آخرت نصیبمان شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید