23:52|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1398 - 07:47
کد خبر: 12005
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

50 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه آب پلدشت اختصاص یافته است

به منظور تأمین آب شرب شهرستان پلدشت، تصفیه خانه آب با 50 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و 12 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.
50 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه آب پلدشت اختصاص یافته است

رسول اکبری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی  در شهرستان پلدشت و مذاکرات بعمل آمده با معاونت محترم برنامه ریزی و بودجه آذربایجان غربی و نظر به ارتقاء کیفیت آب شرب شهر پلدشت، مقرر گردید با مشارکت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو و استانداری نسبت به احداث تصفیه خانه آب اقدام شود.
وی افزود: این شرکت پیرو تصمیمات اتخاذ شده نسبت به احداث یک واحد تصفیه خانه آب بروش اسمز معکوس با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه از سال 94 اقدام و عملیات اجرایی احداث سوله، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات تصفیه خانه آغاز شد.
اکبری در ادامه اضافه کرد: به منظور تأمین آب تصفیه خانه احداث شده، از محل اتاقک چشمه صنم بلاغی با استفاده از سه دستگاه پمپ هرکدام با ظرفیت برداشت 20 لیتر در ثانیه و در مجموع 60 لیتر در ثانیه استفاده شده است که یکی از پمپ‌ها به حالت رزرو استفاده می‌شود نهایتا ظرفیت برداشت آب از چشمه و ورودی  تصفیه خانه 40 لیتر در ثانیه می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه این طرح در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، به اجزاء و واحدهای تصفیه خانه اشاره کرد و افزود: برداشت آب از محل چشمه و انتقال به محل سوله تصفیه خانه، سیستم پیش تصفیه شامل راکتور تزریق اکسیدانت به حجم 7 هزار لیتر و فیلترهای شنی، فیلترهای کربن فعال، از اجزای واحد تصفیه خانه به شمار می‌رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید