05:11|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398 - 04:26
کد خبر: 11971
یادداشت:

وقتی فالگیرها هم آنلاین می‌شوند!

دیگر برای دیدن آینده خود نیاز نیست کف دست نشان دهی، کافی است گشتی در شبکه‌های اجتماعی موجود در تلفن همراه زد و با یک پیام یا یک کلیک فال مورد نظر را دریافت کرد.
وقتی فالگیرها هم آنلاین می‌شوند!

سرویس اجتماعی باریش‌؛ باید بپذیریم که فضای مجازی دیگر به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌های امروزی تبدیل شده است و در سایه‌سار همین حضور گسترده و فراگیر فضای مجازی در زندگی‌هایمان، فالگیرها نیز از این میدان استفاده کرده و در کنار فضای حقیقی در فضای مجازی نیز حضور گسترده‌ای پیدا کردند به طوری که شاید فضای مجازی را بتوان جولانگاه فالگیران نیز نامید. 
شبکه‌های اجتماعی درآمد خوبی را نصیب فالگیران کرده این خود می‌تواند نشان از افزایش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. گفتنی است متاسفانه امروزه بیشتر افراد فارغ از اینکه در چه رده سنی، جنسیت، طبقه اجتماعی و یا شغلی هستند به فالگیرها مراجعه می‌کنند که این خود می‌تواند نشان از تغییر خرده فرهنگ‌ها در جامعه باشد، چراکه استقبال بیش از اندازه مردم از فال و فالگیری می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را از نظر اجتماعی و فردی به دنبال داشته باشد.
پرواضح است که امروزه حتی افراد تحصیل‌کرده نیز به فالگیرها مراجعه می‌کنند، موضوعی که جای بسی تامل دارد در حالی که در گذشته بسیاری از افراد دانش آموخته دانشگاهی با این تصور که گفته‌های فالگیرها پایه‌های علمی ندارد به ندرت پای صحبت فالگیرها می‌نشستند و سرنوشت خود را به دست آنان می‌سپردند. ولی امروز باورهای افراد تحصیل‌کرده نیز متزلزل شده است.
مراجعه بیش از اندازه به فالگیرها این باور و عادت را در افزاد ایجاد می‌کند که برای هر کار کوچک و تصمیمی سری به این فالگیرها بزنند و براساس گفته‌های آنان تصمیم‌گیری کنند و این موضوع در از بین رفتن اعتماد به نفس نقش مهمی دارد و این مورد تنها گوشه کوچکی از تبعات اجتماعی است که حضور فالگیرها ایجاد کرده است.
اگر برای چند دقیقه کوتاه به شبکه‌های اجتماعی موجود در گوشی خود نظاره کنید، با تبلیغات گسترده و متنوع فالگیرها مواجه می‌شوید که پایانی نیز برای آن نیست، فالگیرهایی که با ترفندهای مختلف به دنبال جذب مشتری و رونق بیش از پیش برای کار خود هستند و از این راه نیز درآمد خوبی را کسب می‌کنند درآمدی که حاصل باورهای سست عده‌ای از افراد است.
حضور فالگیرها در فضای مجازی سبب شده که دیگر نیازی به صرف وقت برای مشتری نباشد و تنها بعد از واریز مبلغی به حساب معرفی شده از سوی فالگیر کار خود را انجام می‌دهند.
باید دانست که حضور پررنگ و موثر فالگیرها در زندگی‌های امروزی آسیب‌های جبران ناپذیری را به زندگی افراد وارد می‌سازد زیرا در بسیاری از موارد افراد براساس گفته‌های فالگیر مسیر زندگی خود را انتخاب می‌کند و یا از ادامه‌دادن مسیری اجتناب می‌کند. انتظار می‌رود با ایجاد فرهنگ سازی‌های لازم از سوی مسئولان، مردم را با واقعیت تلخ فال و فالگیری آشنا کنند تا شاید از این وادی آسیب‌های جامعه نیز تا حد زیادی کاهش یابد. زیرا تنها با اجبار و برخورد همیشه نمی‌توان مردم را از انجام کاری منصرف کرد بلکه نیاز به ایجاد باور در مردم است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید