08:42|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1398 - 03:47
کد خبر: 11934
باریش گزارش می‌دهد:

بیمارستان شهید بهشتی ارومیه قربانی سوءمدیریت و بی‌تدبیری

بیمارستان 450 تخت‌خوابی شهید بهشتی ارومیه که در مجاورت باغ‌رضوان ارومیه قرار گرفته و بیش از 10 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد از نمونه‌های بارز سوء‌مدیریت و بی‌تدبیری مسئولین در آذربایجان غربی است.
 بیمارستان شهید بهشتی ارومیه قربانی سوءمدیریت و بی‌تدبیری

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌؛ بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه از جمله پروژه‌های آذربایجان غربی است که سایه شوم از ابتدای کلنگ‌زنی آن را در برگرفته و شاید به همین خاطر است که با وجود گذشت بیش از 10 سال از کلنگ‌زنی این بنا هنوز در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارد و روزهای رکود خود را می‌گذراند. این بیمارستان که روزگاری قرار بود به یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شمالغرب کشور مبدل شود اکنون از آن به عنوان بزرگترین پروژه شکست خورده حوزه سلامت آذربایجان غربی یاد می‌شود و هاله ابهام سرانجام این بیمارستان را فراگرفته است.
هم‌جواری بیمارستان با باغ رضوان و تبعات روانی ناشی از آن
بیمارستان شهید بهشتی که از همان بدو کلنگ‌زنی نیز به سبب مجاورت با باغ‌رضوان ارومیه انتقادهایی بدان وارد بود ولی در همان زمان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادها به طور علنی اعلام کرده بود که اتفاقا نزدیکی بیمارستان با آرامستان کار رفت‌وآمد و انتقال را نیز برای بیمارستان آسان‌تر می‌کند.
البته این موضوع تنها دلیل رکود پروژه بیمارستان شهید بهشتی نبود به همین دلیل نیز بعدها کسری بودجه دلیل عدم پیشرفت پروژه اعلام شد.
اعتبار تخصیص یافته برای بیمارستان 50 سال بعد این پروژه را تکمیل می‌کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص نبود اعتبارات جهت تکمیل بیمارستان 450 تخت‌خوابی شهید بهشتی اظهار کرد: مشکل پروژه نبود بودجه است. برای تکمیل این پروژه تنها دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با این اعتبار اندک پس از پنجاه سال نیز صاحب بیمارستان نمی‌شویم.
تغییر کاربری پروژه شهید بهشتی 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 22 فروردین 94  گفته بود: بیمارستان ۴۵۰ تخت‌خوابی شهید بهشتی ارومیه با تغییر کاربری به یک نهاد یا سازمان خصوصی و یا دولتی واگذار می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این بیمارستان که مشرف به باغ رضوان ارومیه است از سوی مهندس مشاور، غیراستاندارد تشخیص و برای همین با تغییر کاربری به یک نهاد دیگر واگذار شده و قرار است در یک مکان دیگر از شهر و در محیطی متناسب، یک بیمارستان مجهز احداث شود.
«عابد فتاحی» بیان کرد: با فروش این بیمارستان یک مرکز درمانی بسیار پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این شهر ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: این بار تغییر کاربری بیمارستان 450 تخت خوابی در حال احداث شهید بهشتی بسیار جدی پیگیری می‌شود.


جواد آقازاده تصریح کرد: این بیمارستان دارای مشکلات معماری و سازه‌ای نیز هست
وی گفت: چندی پیش آخرین وضعیت این پروژه ناتمام توسط هیئت کارشناسی اعزامی از تهران بررسی شد و نظری که این هیئت اعلام کرد این بود که اگر بیمارستانی از صفر شروع شود بیشتر به نفع استان خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: از منظر کارشناسی حل مشکلات و نواقص این پروژه برای تبدیل آن به یک بیمارستان نشدنی است و با بازدید از پروژه مشابهان در کرمان به این نتیجه رسیده‌ایم که نباید این پروژه به بیمارستان تبدیل شود چون کارایی لازم را ندارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به این نتیجه رسیده که  کاربری این سازه تغییر یابد و در هیئت‌امنا نیز این مهم تصویب‌شده تا این بنا به ستاد مرکزی دانشگاه تغییر کاربری داده شود.
آقازاده گفت: چندی پیش طرح اولیه تغییر کاربری اداری این پروژه ارائه‌شده و احتمالاً حدود 2 ماه دیگر پیمان‌سپاری می‌شود تا مراحل اجرایی کار رسماً آغاز شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید