01:34|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1398 - 11:47
کد خبر: 11904
باریش گزارش می‌دهد:

ارومیه 2020 برای تحقق، نیازمند بسیج سازمانی است

همانگونکه در مبحث تبریز 2018 تمام سازمان‌ها بسیج شدند، ارومیه 2020 نیز برای تحقق نیازمند اتحاد و همراهی تمام مسئولین و سازمان‌ها است فرصت‌ها همانند ابرها در حال گذر هستند و اگر نتوان از این فرصت به دست آمده استفاده کرد باید فاتحه‌ی روزهای خوب را نیز خواند.
ارومیه 2020 برای تحقق، نیازمند بسیج سازمانی است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌؛ امروزه صنعت گردشگری یکی از پرسودترین صنایع در سراسر دنیا محسوب می‌شود و به تبع آن نیز در کشور ما نیز استان‌ها و کلانشهرها برای اینکه بتوانند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و با جذب توریست عمران و آبادانی را برای شهرهای خود به ارمغان آورند از متدها و روش‌ها برای برند کردن و شناساندن شهر و استان خود بهره می‌گیرند. در این میان کلانشهر ارومیه نیز کوشیده است به سبب ظرفیت‌ها و طبیعت بکری که دارد از این غافله عقب نماند لذا مبحث ارومیه 2020 مطرح و کمیته‌ای تحت همین عنوان در مجموعه شهرداری آغاز به کار کرده است. توسعه صنعت توریست در ارومیه می‌تواند سبب ایجاد اشتغال برای خیل عظیمی از شهروندان شود و شاخص‌های توسعه را نیز تا حد بسیاری ارتقا بخشد زیرا اکنون که کشاورزی و صنعت در استان پاسخگوی نیاز جوانان نیست، گردشگری می‌تواند یاری‌رساننده خوبی باشد. 
50 درصد از زیرساختهای شهر برای ارومیه ۲۰۲۰ آماده است 
شهردار کلانشهر ارومیه با بیان اینکه ارومیه ۲۰۲۰ طرحی است که این شهر را به شهر گردشگری بین المللی تبدیل و صنعت توریسم در این شهر تقویت می‌شود تصریح کرد: هدف نهایی ارومیه ۲۰۲۰ معرفی زیبایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهر علاوه بر کشور در سطح بین المللی و فرا مرزی است که در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است.
«محمدحضرت‌پور» با اشاره به اینکه قدم اول برای اجرای طرح مذکور در شهر، توسعه زیرساخت‌ها است افزود: در این راستا اقدامات لازم و اجرای برنامه‌های نرم افزاری و زیر ساختی در راستای برند سازی و معرفی فضاهای موجود آغاز شده تا از طریق شبکه ملی و برون مرزی شهر ارومیه معرفی شود.
 وی با اشاره به وجود کلیساهای موجود در استان و توجه به ظرفیت گردشگری مذهبی اظهار کرد: قره کلیسا سالانه مقصد گردشگران بسیاری از اقصا نقاط دنیا است که می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود، درآمد زایی کرد تا مردم منطقه از این پتانسیل منتفع شوند.
حضرت پور، ارتقای ضریب اشغال هتل‌ها و اسکان مسافران به ۵۰ درصد در سال جاری را نشان از رونق گردشگری و موفقیت نسبی در معرفی و جذب گردشگر به استان و شهر ارومیه، عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری، پروانه رایگان ساخت هتل و اماکن اقامتی به متقاضیان این حوزه صادر می‌شود.
ارومیه 2020 یک واقعیت است و نباید رویا دانست
عضو شورای شهر ارومیه گفت : طرح ارومیه 2020 مطرح شد تا بازخورد مدیران،رسانه ها افکار عمومی در این باره مورد بررسی قرار بگیرد و خوشبختانه همه دستگاهای دولتی و خصوصی این طرح را به عنوان نیاز جدی برای ارومیه مورد استقبال گرم قرار دادن.کمیته ای 7 نفره متشکل از مجربین مدیریت شهری ،افراد مرتبط با حوزه های ملی و بین المللی و اساتید دانشگاه  برای هدف گذاری ارومیه 2020 تعیین خواهد شد که از همه عزیزان در این مورد دعوت شده است و در صورت تعیین این کمیته به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
«رسول اصغرزاده» عنوان کرد : آذربایجان غربی و شهر ارومیه از نظر آب و هوا و شرایط اقلیمی یکی از بهترین شرایطی کشوری را دارد و باید از این فرصت استفاده کافی را داشت و شهر ارومیه را به یک فرصت خوب گردشگری تبدیل کرد. کلمه رویای 2020 نباید استفاده شود و این باید واقعیت 2020 در محافل بیان شود تا مردم به این باور برسند .همه مدیران و مسئولین به واقعیت 2020 اعتقاد کامل دارند و تلاش و برنامه خود را برای این واقعیت تعیین کرده اند ،پس این یک رویا نیست.
تحقق ارومیه 2020 نیازمند برنامه‌ریزی توأم با تدبیر و تعامل است
معاون پژوهشی شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه در سال گذشته بودجه خاصی برای تحقق ارومیه 2020 درنظر گرفته نشده است، اظهار کرد: گرچه شرایط اقتصادی موجود وضعیت مطلوبی نیست اما می‌توان از امکانات موجود بیشترین استفاده را کرد و انتظار می‌رود که سازمان‌ها و ادارات با در اختیار گذاشتن امکانات مشارکت و تعامل جدی در این طرح داشته باشند.
«سیامک مختاری» با بیان اینکه تحقق ارومیه 2020 به بالنده شدن طراز فرهنگی شهر می‌انجامد، گفت: زیرساخت‌های شهری موجود برای تحقق این مهم در حد رضایت بخشی نیست و با ایده‌آل‌ها فاصله داریم. اما می‌توان با بازسازی،‌ احداث‌های کوتاه مدت و مستفر ساختن برخی امکانات شهری که لزوما نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت نباشد در این راستا حرکت کرد.
یک دست صدا ندارد
هرچند ایجاد کمیته 2020 با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود و اندکی‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد آغاز به کار کرد ولی با یک اتحاد و همدلی میان سازمان‌های مختلف می‌توان از این زمان اندک نیز به سود شهرمان استفاده کرد اما نباید فراموش کرد که «یک دست صدا ندارد» و همه سازمان‌ها به نوبه خود باید شهرداری را در رسیدن به مقصود یاری رسانند. همانگونکه در مبحث تبریز 2018 تمام سازمان‌ها بسیج شدند، ارومیه نیز نیازمند همین همدلی است. باید دانست که فرصت‌ها همانند ابرها در حال گذر هستند واگر نتوان از این فرصت به دست آمده استفاده کرد باید فاتحه‌ی روزهای خوب را نیز خواند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید