01:28|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398 - 12:08
کد خبر: 11881
به بهانه ابلاغ حق مسکن کارگران:

رویای خانه‌دار شدن برای کارگران دست نیافتنی‌تر شد

افزایش بی‌رویه هزینه‌های زندگی و پایین آمدن درآمد، معیشت خانواده‌های کارگری امروز بیشتر از گذشته با مشکلات و تنگناهای اقتصادی روبرو کرده است.
رویای خانه‌دار شدن برای کارگران دست نیافتنی‌تر شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، رشد قیمت مسکن در سال‌های اخیر و گرانی بیش از حد کالاهای اساسی از سال گذشته، سختی‌ها و مشکلات زندگی‌های کارگری را دو چندان کرده است.
خانواده‌های کارگری با درآمدهای بخور و نمیر که تاکنون از قبل دسترنج  دریافت می‌کردند اگر تا دیروز امیدی به خرید مسکن هر چند در متراژهای کوچک‌تر آن‌هم در حاشیه شهرها داشتند، با تورم این روزها این آرزو برای جامعه کارگری دیگر دست نیافتنی‌تر شد، به نظر می‌رسد این قشر باید خانه‌دار شدن را از سبد آرزوهای شیرینی که برای آینده داشتند حذف کنند.
حذف تدریجی بسیاری از کالاها و اقلام خوراکی از سبد غذایی و زندگی خانواده‌های کارگری به دلیل افزایش قیمت و کاهش توان خرید این قشر رفته رفته سبد مصرفی کارگران را کوچک و کوچکتر کرده است.
در آخرین اظهار نظر کارشناسان خانه دار شدن در شرایط فعلی برای اقشار متوسط با درآمدهای نسبی انتظار 70 ساله را می طلبد البته آنهم به شرطه‌‌ها و شروطه‌ها!
حق مسکن یک میلیون ریالی کارگران در حالی امروز ابلاغ شد که اگر خانواده کارگری چهار نفره یک سال که هیچ دها سال هم با تورم فعلی کار کند هم بدون شک نمی تواند منزل چند متری برای خود دست و پا کند.
بررسی‌های شاخص انتظار خانه دارشدن در قشرهای مختلف ایرانی نشان می دهد، تنها مدیران رده بالا که سابقه کار بیشتر از 15 سال دارند به اندازه ی مردم کشورهای پیشرفته برای خانه‌دار شدن منتظر می‌مانند.
هم چنین زمان انتظار خانه دارشدن برای کارمندان و کارگران حقوق بگیر در آخرین اظهار نظر با تورم و شرایط اقتصادی امروز جامعه 70 سال یا بیشتر برآورد شده است.
گفتنی است، تورم و نابسامانی‌های اخیر بازار کالاهای مختلف در آذربایجان غربی را هم تحت تاثیر قرار داده و از این رو بسیاری از مالکان خانه‌ها دست به دامن افزایش قیمت ملک و اجاره خانه شدند تا رویای خانه‌دار شدن و پیدا کردن سرپناه مناسب برای قشر کارگری هر روز بیشتر از گذشته رنگ باخته‌تر شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید