13:09|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1398 - 12:31
کد خبر: 11835
به گزارش باریش:

سرانجام تحقق وعده شهربازی در ارومیه! 

شهربازی از جمله فضاهای تفریحی و گردشگری شهری‌است که مورد استقبال خانواده ها قرار می‌گیرد، ولی علیرغم کلانشهر بودن ارومیه، هنوز وعده تحقق شهربازی در این شهر سرانجام نرسیده در مقیاس‌های استاندارد به سرانجام نهایی نرسیده است.
سرانجام تحقق وعده شهربازی در ارومیه! 

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، افزایش روزافزون جمعیت شهرها در پی خود فضاهای تفریحی و سرگرمی برای گذران اوقات فراغت را می‌طلبد و البته باید این فضاها پاسخگوی نیاز اقشار مختلف در سنین متفاوت باشد.
ایجاد فضاهای مناسب مطابق با استانداردهای روز، برای گذراندن اوقاغت فراغت خانواده‌ها که بتواند نیازهای تفریحی را پاسخگو باشد ضروتی است که باید مورد توجه مسئولین شهری قرار گیرد.
امروزه شهربازی‌ها از امکان تفریحی محبوب دربین خانواده‌ها و اغلب کودکان و نوجوانان هستند، اما متاسفانه شهر ارومیه با اینکه عنوان دار کلان شهر شده است، هنوز از داشتن شهربازی با استانداردهای قابل قبول فاصله دارد.
شهربازی دهکده ساحلی چی چست، شهربازی پارک جنگلی و شهربازی پارک تخم مرغی از جمله فضاهای تفریحی با این عنوان در شهر ارومیه هستند که تکمیل تجیهزات آنها در پیچ و خم تخصیص اعتبارات مالی مانده است.
تکمیل شهربازی ارومیه نیازمند اعتبارات مالی جدید
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش در رابطه با آخرین وضعیت تکمیل شهربازی ارومیه اظهار کرد: شهربازی با هدف ایجاد فضای گردشگری و توریستی در دهکده چی‌چست راه‌اندازی شد اما با توجه به مشکلات مالی که در سال 95 پیش آمد برنامه‌ریزی‌های انجام شده در موعد مقررعملیاتی نشد.
وی با اشاره به ماهیت توریستی و تفریحی دهکده ساحلی چی‌چست، افزود: در حال حاضر در ارومیه تنها تفرجگاه بند برای گردش توریست وجود دارد. برهمین اساس احداث شهربازی با چشم‌انداز توسعه فضاهای تفریحی در شهر مورد توجه قرار گرفت.
حضرت‌پور معتقد است با ایجاد فضاهای تفریحی و راه‌اندازی مراکز خدماتی و رفاهی از جمله رستوران، مرکز خرید می‌توان بسترهای مناسبی برای حضور گردشگران را در این مکان فراهم کرد.  
 شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه عملیاتی کردن و بهره برداری کامل از شهربازی ارومیه در ابتدا نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار بود، افزود: با وجود مشکلات مالی برخی از دستگاه‌های شهربازی را به صورت اقساطی خریداری شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: چیزی که در بحث شهربازی در بین مردم تردید ایجاد کرد خریداری دو دستگاه دست دوم برای شهربازی بود.
حضرت‌پور با بیان اینکه تا‌کنون بخشی از پروژه شهربازی ارومیه به اتمام رسیده و اظهار امیدواری کرد که اوایل سال 1398 شهربازی به طور کامل تجیهز و مورد بهره برداری قرار گیرد.
شهردار ارومیه در پایان با بیان اینکه 12 دستگاه با مبلغ 17 میلیارد تومان برای تجهیز امکانات شهربازی خریداری شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 15 میلیون دلاراعتبار نیاز است که شهربازی به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
شهربازی ارومیه برای افتتاح منتظر چرخ و فلک جا مانده در گمرک
حسین بخشایشی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص آخرین وضعیت شهربازی مدرن ارومیه اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل شهربازی چی‌چست، راه اندازی و احداث دستگاه چرخ و فلک در این مکان است که برخی از قطعات آن در گمرگ بوده و شهرداری در حال پیگیری و حل این موضوع است.
وی افزود: در صورت اضافه شدن چرخ و فلک به شهربازی چی‌چست، این مکان در سال 98  افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
بخشایشی در ادامه افزود: جاذبه دهکده گردشگری و تفریحی چی‌چست فقط  منوط به شهربازی مدرن نیست بلکه این مجتمع به عنوان مکانی برای گردشگری و جذب توریست و ایجاد برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در نظر گرفته شده که امیدواریم این مکان تفریحی بتواند جوابگوی نیاز شهروندان و توریست‌ها باشد.
گرچه شهرداری ارومیه در هفته جاری نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های زمین مانده شهربازی اقدام کرده است، اما به نظر می‌رسد که باید مسئولان در رابطه با پروژه‌های اجتماعی شهری اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید