14:26|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1398 - 11:54
کد خبر: 11762

اما و اگرهای افتتاح بیمارستان تخصصی زنان در ارومیه

با توجه به نیاز جدی آذربایجان غربی و شهر ارومیه بزرگترین بیمارستان تخصصی بانوان این استان بعد از سال‌ها انتظار هنوز در پیچ و خم اما و اگرهای بودجه‌ای است.
اما و اگرهای افتتاح بیمارستان تخصصی زنان در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، آذربایجان غربی به سبب موقعیت جغرافیایی و هم مرزبودن با کشورهای مختلف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد که به سبب عدم برنامه‌ریزی‌های جدی هنوز توجه جدی به آنها نمی‌شود.
یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان که می‌تواند به نوعی چرخ توسعه و رونق اقتصادی را برای این منطقه نیز به گردش درآورد، ظرفیت‌های پزشکی و درمانی به خصوص برای قشر بانوان است.
با این همه باید گفت که افتتاح بزرگترین و به گفته خود مسئولان مجهزترین بیمارستان تخصصی زنان در ارومیه بعد از سال‌ها هنوز هم در پیچ و خم اما و اگرهای بودجه‌ای مانده و علیرغم اینکه وعده بهره‌برداری از آن در سال 97 داده شده بود، محقق نشد.
 این بیمارستان در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در 8 طبقه با 9 اتاق عمل ساخته می‌شود که از تیرماه 96 که زمین احداث آن به علوم پزشکی واگذار شده است، علیرغم عزم جدی مسئولان و متولیان وقت و فعلی تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
البته روند توسعه فاز دوم بیمارستان امام خمینی ارومیه در سال گذشته به حدی با سرعت و شتاب خاصی انجام شد که عموم مردم انتظار  چنین جهشی را برای سایر پروژه‌های بیمارستانی داشتند.
خدمات هتلینگ بیمارستانی برای مسافران خارجی وجود ندارد
محمد عثمان مسافر عراقی است که برای معالجه همسرش به همراه خانواده به ارومیه سفر کرده است، گفت: یکسالی است که برای طی دوره درمان بیماری همسرش به ارومیه رفت و آمد دارد  و در این مدت همسرش دوبار بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این یک‌سال که هربار بیش از یک‌ماه در ارومیه اقامت داشته‌اند مجبور شده از خدمات هتل استفاده کند و متاسفانه بیمارستان‌های ارومیه خدمات هتلینگ برای همراهان بیمار ندارد.
این مسافر عراقی، با اشاره به اینکه همسرش در یکی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه بستری شده است، اظهار کرد: خیلی‌ها را می‌شناسم که در طول این چند سال برای عمل‌های جراحی مختلف به خصوص عمل‌های زیبایی از شهرهای مختلف عراق به ارومیه آمده‌اند.
تامین هزینه درمان در بخش خصوصی برای همه ممکن نیست
شهین رضایی زن میانسالی است که به دلیل مشکلات قلبی و داشتن قند خون بالا در سول سال چندین بار در بیمارستان بستری می شود، در این رابطه به خبرنگار باریش گفت: گرفتن وقت ویزیت گرفتن از بیمارستان‌ها سخت است و باید مدتها در صف انتظار بمانی، ویزیت بخش خصوصی هم گران است و توان مالی اجازه نمی‌دهد تا هربار به مطب‌های خصوصی مراجعه کنم.
وی ادامه داد: در طول سال چندین بار به خاطر مشکلات دیابت و قلب چند روز در بیمارستان بستری می شوم اما هر بار هم باید در نوبت بستری بمانم در غیر این صورت باید به بیمارستان خصوصی برم که تامین هزینه‌اش برایم که فقط حقوق بازنشستگی همسرم را می گیرم، خیلی سخت است.
شرایط اقتصادی اجازه تحقق به موقع پروژه‌های درمانی استان را می‌دهد!  
براساس این گزارش، بنا به گفته استاندار آذربایجان غربی در جریان بازدید از روند احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی زنان در ارومیه، اگر تامین اعتبارات لازم انجام شود وعده افتتاح را به هفته دولت امسال موکول کرده‌اند.
گرچه رسانه باید در طی رسالت حرفه ای خود نویدبخش امید و رضایت در جامعه باشد اما با این حال حاکم شدن شرایط اقتصادی سخت که بسیاری از آن به جنگ اقتصادی تعبیر کرده اند، و هر روز این شرایط بدتر از روزهای گذشته می‌شود و افزایش لحظه ای قیمت ارز که بازار بسیاری از کالاها را تحت تاثیر قرار داده بازهم می‌توان به تحقق وعده مسئولان در موعد مقرر امیدوار باشیم یا نه! سوالی است که پاسخ آن را باید در عملکرد متولیان این بخش طی چند ماه باقیمانده جستجو کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید