15:11|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1398 - 12:52
کد خبر: 11709
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان در گفت‌و‌گو با باریش:

ظرفیت‌های استان جهت رونق تولید حمایت شود

پتانسیل‌ و ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه کشاورزی و صنعت باید در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال مورد حمایت قرار گیرد.
ظرفیت‌های استان جهت رونق تولید حمایت شود

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش با بیان اینکه رونق تولید را باید در بخش‌های کشاورزی و صنعت به صورت همگام پیش برد، اظهار کرد: واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد یکی از عوامل اصلی در رونق تولید در بخش‌های مختلف است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در تولیدات کشاورزی، به تولید انواع محصولات کشاورزی با کیفیت برتر اشاره کرد و افزود: در زمان برداشت محصولات کشاورزی اگر افرادی اقدام به واردات همان از سایر کشورها محصول کند، بدون شک ضربه مهلکی به بنیه اقتصادی کشاورز در استان وارد می‌شود و این در حالی است که شهرهای مختلف آذربایجان غربی قطب برتر محصولاتی همچون سیب، انگور و تخمه افتابگردان هستند.
این مسئول با تاکید بر لزوم کنترل واردات و صادرات توسط دولت در حوزه محصولات کشاورزی و صنعت برای حمایت از تولید داخلی، تصریح کرد: دولت باید واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد را ممنوع کند.
دیرباز یکی دیگر از عوامل موثر در رونق تولید را فراهم کردن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه و رونق تولید باید فراهم شود به طور مثال زیرساخت مهم در بخش کشاورزی برخورداری از منابع آبی است که باید در اختیار کشاورزان قرار گیرد و اگر این منابع با روش‌های نوین آبیاری و تولید محصول تلفیق شود بدون شک جهش مناسبی در حوزه تولید محصولات با کیفیت بهتر و با صرفه‌تر ایجاد می‌شود.
وی در ادامه به ظرفیت‌های صنعتی استان اشاره و یادآور شد: شهرستان تکاب در آذربایجان غربی با برخورداری از معادن طلا ظرفیت عظیمی برای توسعه بخش صنعت است به شرط آنکه زیرساخت‌های اتصال آن به بازارهای ملی و بین‌المللی از جمله جاده‌های مواصلاتی، سیستم حمل و نقل پویا در این منطقه فراهم شود.
این مسئول با تاکید بر نقش مهم تولید در اشتغالزایی در استان، اضافه کرد: متاسفانه عدم توسعه یافتگی در زیرساخت‌های موجود باعث شده که بسیاری از کارگاه‌های طلا در حال حاضر با ظرفیت کمتر از 50 درصد ادامه فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: در کارگاه‌های استحصال طلا در تکاب در کنار ضعیف بودن زیرساخت‌ها مشکلات کارگری و کارفرمایی وجود دارد و اگر این مشکلات حل نشود نمی‌توان انتظار رونق تولید داشته باشیم.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان به وجود معادن مهم سنگ در حوزه جنوب استان اشاره کرد و گفت: وقتی جاده‌های مواصلاتی و اتصال دهنده شهرها به مرکز استان و شهرهای همجوار از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و همیشه رانندگان و خانواده‌های آنها از تردد در این مسیرها در اضطراب هستند، چگونه می‌توان به شتاب گرفتن روند تولید در استان خوش‌بین بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید