05:57|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 فروردین 1398 - 11:07
کد خبر: 11679
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه در گفت‌‍و‌گو با باریش عنوان کرد:

صادرات بی رویه، عامل افزایش قیمت پیاز در استان

متاسفانه کمبود پیاز در استان‌های جنوبی برای خرید نیاز استان باعث شده تعدیل قیمت پیاز با کندی روبرو شود و در حال حاضر قیمت این محصول به صورت عمده در ارومیه به 10 هزار تومان رسیده است.
صادرات بی رویه، عامل افزایش قیمت پیاز در استان

قاسم عزتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: متاسفانه شدت بارش‌ها سبب کندی در بارگیری محموله پیاز خریداری شده مورد نیاز استان شده است.
وی با بیان اینکه مقدار مورد نیاز استان به پیاز از شهرهای جنوبی کشور مانند بندرعباس تهیه شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان از صادرات بی‌رویه پیاز، خیار و سیب زمینی جلوگیری کنند چراکه بیشتر تولید استان در حال حاضر به کشورهای ترکیه و عراق صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه پیاز تهیه شده از بندرعباس به قیمت 3500 تا 4000 هزار تومان خریداری شده است، تصریح کرد: قیمت بالای کرایه حمل و نقل باعث می‌شود که قیمت تمام شده اقلام خریداری شده از جنوب استان بیشتر شود.
این مسئول یادآور شد: باتامین وسایل نقلیه حمل و نقل بار از استانهای جنوبی توسط شهرداری ارومیه مشکل افزایش قیمت تمام شده کالا درمورد پیاز برطرف شده است.
عزتی افزود: پرسنل میوه و تره‌بار ارومیه از روزهای قبل از عید برای خرید پیاز موردنیاز استان در بندرعباس حضور دارد و اکنون 100 تن پیاز خریداری شده ولی متاسفانه بارش‌ها مانع از بارگیری محوله برای حمل به استان شده است.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید