05:23|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 - 11:00
کد خبر: 11627
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

باغ گیاهان دارویی در ارومیه احداث می‌شود

باغ گیاهان دارویی از برنامه‌های سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری است که با همکاری باغ ملی گیاه شناسی ایران با اتکا به توان داخلی در راستای حمایت از ظرفیت‌های استان در سال آینده احداث می‌شود.
باغ گیاهان دارویی در ارومیه احداث می‌شود

علی شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، درباره برنامه‌های سال آینده سازمان سیما و منظر و فضای شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: در راستای ایجاد و راه‌اندازی روش‌های اصولی مصرف آب، سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای در مساحت 200 هکتار زمین در سطح شهر ارومیه به صورت هوشمند انجام شده است.
 وی افزود: در کمربندی سبز نیز که به مساحت هزارو 50 هکتار است برای جنگل کاری و ایجاد فضای سبز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
 شایگان با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: کارهای عمرانی و خاک ریزی پارک سلامت(ساغلیق باغی) که به مساحت 10 هکتار ما بین پل امام علی(ع) و پل قویون است انجام شده و بعد از ایام نوروز کاشت فضای سبز آن آغاز خواهد شد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: سرانه فضای سبز در استاندار جهانی 15 هزار متر مربع برای هر نفر است اما در حال حاضر سرانه اکولوژیک و فضای سبز 11/6 متر مربع است که در راستای ارتقاء سرانه فضای سبز در سطح شهر هدف گذاری صورت گرفته تا به استاندارد جهانی نزدیک‌تر شویم. 
شایگان در ادامه گفت: با هدف خودکفایی و تأمین نیاز استان در تولید گل‌های فصلی و دائمی، 2 هکتار زمین جهت گل کاری در حال احداث است همچنین هدف گذاری ویژه برای صادرات گل‌های شاخه بریده نیز در استان فراهم شده و در دست اقدام  است که امیدواریم سال آینده به بهره‌داری برسد.
وی خاطر نشان کرد: تولید نهال مقام در برابر کم آبی نیز به صورت انبوه در استان فراهم شده و آماده بهره برداری است.
شایگان در ادامه از احداث باغ گیاه شناسی در ارومیه خبر داده و تصریح کرد: احداث باغ گیاهان دارویی نیز جزو برنامه‌های سازمان است از همین رو در کنار پارک ائللر باغی فضایی به مساحت 4 هکتار موجود است که با همکاری باغ ملی گیاه شناسی ایران و با توان داخلی سازمان احداث می‌شود.
وی ادامه داد: در استفاده از سیستم روشنایی سطح شهر نیز به سمت ایجاد و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و سلول‌های خورشیدی گام برداشته و در حال حاضر نیز از این سیستم در پارک جنگلی و شیخ تپه استفاده شده و بازخورد قابل قبولی دریافت کرده‌ایم از این رو مقرر شده است که در کل شهر این سیستم را ایجاد و مورد استفاده قرار خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه عنوان کرد: در فصل‌های گرم سال که درختان موجود در سطح شهر سمپاشی شیمایی می‌شوند استفاده از این سموم را نیز به سمت مبارزه بیولوژیکی سوق داده‌ایم تا بتوانیم سموم مصرفی و شیمایی را به حداقل برسانیم و در عین حال که با آفات موجود مبارزه می‌کنیم مضرات تخریب محیط زیست را به جهت استفاده از سموم شیمایی کاهش دهیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به ارومیه 2020 و ایجاد شهر بین الملل و گردشگری در حال آماده‌ سازی زیرساخت‌های آن هستیم افزود: پارک بانوان دوم نیز در مسیر جاده چی چست احداث شده که داری امکانات لازم از جمله محوطه سلامت و پیست اسکی است که در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی و نبود بودجه به طور کامل تکمیل نشده و در صورت اتمام حصار کشی به بهره برداری کامل می‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید