15:18|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1397 - 10:42
کد خبر: 11601
مدیرکل سازمان دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

واردات دام زنده به آذربایجان غربی از مرز بازرگان

با هدف تأمین گوشت مورد نیاز در استان و در راستای تعدیل قیمت گوشت، مجوز واردات بیش از یک میلیون رأس دام زنده از سوی سازمان دامپزشکی به شرکت‌های متقاضی واردات گوشت در کشور صادر شده است.
واردات دام زنده به آذربایجان غربی از مرز بازرگان

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: با هدف تأمین گوشت مورد نیاز در استان و در راستای تعدیل قیمت گوشت، مجوز واردات بیش از یک میلیون رأس دام زنده از سوی سازمان دامپزشکی به   شرکت‌های متقاضی واردات گوشت در کشور صادر شده است.
وی افزود: همچنین در روزهای اخیر بیش از 40 هزار تن گوشت وارداتی به صورت سرد و منجمد صادر شده است.
نحوه توزیع گوشت
داهیم ادامه داد: شرکت‌هایی که در کشور مجوز واردات گوشت دریافت کرده‌اند در قالب شرکت پشتیبانی دام کشور، نیاز گوشت مصرفی هر استان از قبل مشخص شده است و بر همین اساس گوشت وارداتی توزیع خواهد شد. 
وی گفت: مجوز واردات دام زنده و کشتار آن برای  13 استان مرزی تعیین شده که آذربایجان غربی نیز جزو استان‌های واردات دام زنده است.
داهیم تصریح کرد: از شرایط ضروری و ضوابط مهم واردات دام زنده این است که به محض ورود به مرز، در نزدیکترین کشتارگاه صنعتی ذبح شود و از همین رو ورود به عمق کشور به دلیل جلوگیری از بیماری دام وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: در آذربایجان غربی مرز بازرگان نزدیکترین مرز به کشتارگاه‌ صنعتی  است که مجوز واردات برای ورود دام‌ زنده از مرز بازرگان انجام می‌شود و شایان ذکر است با ورود و ذبح دام زنده از مرز بازرگان تأمین گوشت قرمز استان و استان‌های هم جوار فراهم خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید