07:37|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 10:41
کد خبر: 11562
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبرداد:

برخورد با زنده‌گیری و خرید و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی در استان

برای حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش استان که گونه‌های کمیابی در آن زندگی می‌کنند با هرگونه زنده‌گیری خرید و فروش غیرمجاز پرندگان و حیوانات وحشی در استان برخورد جدی می‌شود.
برخورد با زنده‌گیری و خرید و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی در استان

محمد خلیلی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه تعداد 1509 قطعه انواع پرنده وحشی که بیشتر سهره طلایی و کبک بودند و به صورت غیرمجاز شکار و خرید و فروش می‌شدند از شکارچیان متخلف کشف شده است.
وی با اشاره به برخورد با صید غیرمجاز آبزیان نیز خاطرنشان کرد: 2870 قطعه انواع ماهی شامل کپور و زردپر نیز که به صورت غیرمجاز صید شده بودند، از ابتدای امسال کشف شد.
خلیلی، بابیان اینکه در سال جاری بیش از یک‌میلیون و 168 هزار و 500 مترمربع از مناطق محیط زیست مورد تخریب واقع شده و 55 خکتار از اراضی نیز دچار حریق و آتش‌سوزی شده است.
این مسئول با اشاره به ضرورت حفاظت و نگهداری از مراتع و پوشش گیاهی و جنگلی برای حفاظت از منابع آبی و خاکی که مهم‌ترین سرمایه برای زیست انسانی است، تصریح کرد: تعلیف غیرمجاز از جمله مهم‌ترین مواردی است که باعث گونه‌های گیاهی و کیفیت خاک را در محیط زیست با خطرات جدی روبرو می‌کند.
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در پایان به اجرای طرح آموزش یک ساعته محیط بان در مدارس اشاره کرد و افزود: امسال 1330 نفر ساعت آموزش با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های نسل امروز در رابطه با نحوه نگهداری از محیط زیست در مدارس انجام شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید