15:33|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 14:06
کد خبر: 11559
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

500 میلیارد تومان برای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافت

در سال جاری 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی و احیای دریاچه ارومیه اعتبار تخصیص یافته است و در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه بودجه وجود ندارد. 
تخصیص 500 میلیارد تومان به دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه 1270/84 سانتی متر است که نسبت به مشابه سال گذشته 26 سانتی‌متر افزایش داشته است همچنین وسعت دریاچه ارومیه دو هزارو 391 کیلومتر مربع است که نسبت به مشابه سال گذشته 297 کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: حجم آب دریاچه ارومیه نیز هم اینک 2 میلیاردو  230 میلیون متر مکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته 590 میلیون متر مکعب افزایش حجم آب دریاچه ارومیه است. 
سرخوش به اعتبارات تخصیص یافته در سال 97 نیز اشاره و افزود: در سال جاری 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی و احیای دریاچه ارومیه اعتبار تخصیص یافته است و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 
وی ادامه داد: هم اینک دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه هستند تا بعد از بررسی‌ها پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند در اولویت اعتبارات سال آینده قرار گیرند.
سرخوش تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها آماده بهره برداری هستند که در صورت سفر معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد برخی دیگر نیز از جمله تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و قسمتی از پروژه‌های تحت فشار آبیاری قطره‌ای که از سوی جهاد کشاورزی اجرا شده همزمان با هفته دولت در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: رها سازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه همچنان ادامه دارد از 495 میلیون متر مکعب حجم رها سازی که در مرحله دوم  ابلاغ شده  تاکنون 450 میلیون متر مکعب آب رها سازی صورت گرفته و 45 میلیون متر مکعب نیز باقی مانده است. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید