03:12|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 13:34
کد خبر: 11557
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

فاقدین مسکن روستایی تحت پوشش کمیته امداد به صفر می‌رسد

کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در نظر دارد در سال ۹۸ هدف تعداد فاقدین مسکن روستایی تحت پوشش کمیته امداد به صفر برسد.
 فاقدین مسکن روستایی تحت پوشش کمیته امداد به صفر می‌رسد

 عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد‌ امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: امسال جشن نیکوکاری برای بیست و هشتمین سال متوالی همزمان با کل کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کل استان ۱۳۰ پایگاه مرکز نیکوکاری مستقر خواهند بود که در این میان سال گذشته شاهد بودیم‌ که دانش آموزان و مدارس ۶۰۰ میلیون تومان در جشن‌های نیکوکاری کمک کردند و همچنین خوشبختانه  طی یک ماه گذشته جشن نیکوکاری در استان توسط مردم و موسسات شروع شده است.

سهندی تصریح کرد: محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ۱.۵‌میلیارد تومان برای پوشاک عیدانه کودکان مناطق مرزی تخصیص دادند که این مبلغ  به ۳ هزار دانش آموز تحت پوشش مناطق مرزی از ۱۶ هزار دانش آموز تحت پوشش پرداخت خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری برای آنکه امسال استقبال مردم از جشن نیکوکاری پرشورتر باشد، افزود: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۵ درصد کمک‌های مردمی افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به دنبال حذف تدریجی صندوق‌های صدقه می‌باشند، گفت: حدود یک هزار و ۴۰۰ خانوار در استان با ایجاد اشتغال از چرخه حمایت خارج شدند و از سوی دیگر هر کارخانه، شرکت یا صنفی مددجویان کمیته امداد را به اشتغال بگیرد از وام قرض الحسنه و بیمه دو ساله برای فرد مددجو بهره خواهد برد.

سهندی با تاکید بر اینکه مسکن، گران قیمت‌ترین خدمت کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: در سال ۹۸ هدف داریم‌تا تعداد فاقدین مسکن روستایی تحت پوشش کمیته امداد به صفر برسد.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد‌ امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در پایان این نشست خبری در رابطه با تکردی‌گری در ارومیه گفت: رسیدگی به متکدیان وظیفه اصلی شهرداری و نیروی انتظامی  بوده و کمیته امداد ابزار قانونی برای برخورد با متکدیان را ندارد و از سوی دیگر شایان ذکر است‌که اکثر متکدیان حاضر در ارومیه غیربومی می‌باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید