14:11|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 - 13:46
کد خبر: 11541
یادداشت:

تفرجگاه بند؛ تنها مقصد گردشگری شهروندان ارومیه

نبود اماکن تفریحی و گردشگری در شهر ارومیه سبب شده است که تفرجگاه بند و رستوران‌های شهر تنها مقصد گردشگری و تفریحی شهروندان ارومیه باشد
تفرجگاه بند؛ تنها مقصد گردشگری شهروندان ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ اوقات فراغت و تکمیل آن با تفریحات سالم مسئله مهم و تاثیرگذاری به شمار می‌رود، اما این مورد با اهمیت در ارومیه با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده و هرگز امکانات رفاهی و تفریحی موجود در "کلانشهر ارومیه" پاسخگوی خواسته جوانان و نوجوانان نبوده و مشکلات زیادی را در جامعه به بار آورده است.

وقتی یک شهر نام بزرگ "کلانشهر" را به عنوان پیشوند خود ثبت ‌می‌کند باید امکانات خود را نیز در حد آن نام گسترش دهد، لذا تنها انتخاب یک پیشوند هیچ درمانی بر رنج و درد کهنه ارومیه نخواهد کرد و از سوی دیگر سبب افزایش انتظارات بیهوده خواهد شد.

بر هیچ‌کس از مردم و مسئولین پوشیده نیست که تنها نقطه تفریحی و گردشگری جوانان ارومیه‌ای تفرجگاه بند است و غیر از آن هیچ مکانی جهت پاسخگویی به اوقات و فراغت جوانان شهر نیست و این عامل قطعا سبب ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌ها میان مردم خواهد بود.

شاید ذکر اینکه تفرجگاه بند ارومیه تنها بخش تفریحی مورد استقبال جوانان است به مذاق برخی از "آقایان" خوش نیایید؛ اما مسئولین امر باید بدانند که به راحتی و با عدم تعامل و همکاری اول از همه سبب نابودی دنیای بازی ارومیه که به نوعی یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی مردم ارومیه به شمار می‌رفت، شدند و از سوی دیگر باید به موضوع پارک جنگلی ارومیه بپردازند که به غیر از چند عدد درخت و دو سالن قدیمی که گه گداری نمایشگاه‌هایی که بدون دستاورد خاصی در آن برگزار می‌شود چیز خاص دیگری ندارد و هیچ‌گاه مورد استقبال جوانان ارومیه‌ای قرار نمی‌گیرد.

تفرجگاه بند ارومیه تا حدود زیادی مورد استقبال جوانان ارومیه‌‍‌ای قرار می‌گیرد اما باید توجه داشت که آیا این تفریحات که تا 99 درصد به قلیان ختم می‌شود سالم است یا خیر؟ قطعا پاسخ منفی است و هرگز تفریحات سالمی در تفرجگاه بند صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر شاهد برخی از بی اخلاقی‌ها در این تفرجگاه هستیم.

حال اگر تفرجگاه بند ارومیه را مکانی سالم و مناسب برای تفریح جوانان به حساب آوریم باید بعد مالی مسئله را مورد توجه قرار دهیم؛ مشکلات اقتصادی موجود در کشور بر کسی پوشیده نبوده و به غیر از درصد جزئی که ثروت خوبی دارند، اکثریت قابل توجه مردم از مشکلات مالی رنج برده و با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند و از سویی طبق تحقیقات به عمل آمده خدمات این تفرجگاه به صورت کاملا نجومی به مردم ارائه می‌شود لذا قطعا قشر بزرگی از جامعه توانایی حضور و استفاده از تفریحات به اصطلاح سالم را نخواهند داشت.

حال باید مسئولان "کلانشهر ارومیه" در آستانه ارومیه 2020 تدابیری اتخاذ کنند تا حداقل بتوان دغدغه‌های تفریحی جوانان را برطرف شود.

یادداشت از : عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید