11:10|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1397 - 10:46
کد خبر: 11495
مدیرکل سازمان دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

تشکیل 95 فقره پرونده تخلفات دامپزشکی در سال جاری

در سال جاری 95 فقره پرونده تخلفات بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع شده که از این تعداد 65 فقره منجر به محکومیت قضایی از جمله قضای نقدی و حبس شده است.
تشکیل 95 فقره پرونده تخلفات دامپزشکی در سال جاری

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، در خصوص مسائل قضایی دامپزشکی اظهار کرد: در سال جاری 95 فقره پرونده تخلفات بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع شده که از این تعداد 65 فقره منجر به محکومیت قضایی از جمله قضای نقدی و حبس شده است.
وی به تعداد نظارت‌های دامپزشکی نیز اشاره و افزود: در سال جاری 58 هزار مورد بازدید و نظارت از مراکز تولید، عرضه و واحدهای کارخانجات صورت گرفته که در این راستا 115 مورد با همکاری نیروی انتظامی پلمپ شده است. 
داهیم ادامه داد: در بازدید از فرآورده‌های خام، 18 تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف کشف شده که ارزش مالی آن 123 میلیارد ریال بوده است همچنین 370 تن گوشت مرغ فاسد نیز به ارزش ریالی 37 میلیارد ریال کشف شده است و همچنین در سال جاری یک محموله ماهی قزل آلای غیر قابل مصرف به وزن یک تن کشف و متهم این تخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی ادامه داد: در بخش دارو و درمان دام نیز 4 فقره پرونده تشکیل شده که 2 مورد آن مربوط به گرانفروشی دارو و واکسن بوده و 2 مورد دیگر مربوط به دخالت‌های بی مورد در درمان دام است که این تخلفات نیز به مراجع قانونی معرفی شده است. 
داهیم افزود: دامپزشکی استان با همکاری مشترک هنگ مرزی، گمرگ، نیروی انتظامی، و سایر ارگان‌های مربوطه، اقدامات و هماهنگی لازم را جهت پیشگیری از تخلفات را انجام داده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در راستای جلوگیری از تخلفات دامپزشکی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری با مراکز تولید و عرضه مواد غذایی تشکیل می‌شود اما تمرکز دامپزشکی در بخش‌های نظارتی است که از این طریق پیشگیری از تخلفات انجام گیرد.
وی گفت: مواد غذایی دارای ماندگاری و عمر محدود هستند  از این رو باید هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء آن دقت کرد. در صورت گذشت حتی یک روز از تاریخ مصرف مواد غذایی استفاده از آن را منع کرده و در صورت فروش تخلف محسوب می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید