13:26|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 - 12:22
کد خبر: 11484
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

بی‌احتیاطی رانندگان، اصلی‌ترین علت تصادف با پاکبانان

عمده‌ترین مشکلی که در کنار معابر و خیابان‌ها جان پرسنل شهرداری را تهدید می‌کند عدم توجه رانندگان و بی‌احتیاطی است.
بی‌احتیاطی رانندگان، اصلی‌ترین علت تصادف با پاکبانان

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش،  اظهار کرد: در چند سال اخیر به‌منظور ایمنی بیشتر پرسنل شهرداری که در معابر و جاده‌ها در حال فعالیت هستند، سعی شده از تجهیزات مکانیکی استفاده کنیم.

وی افزود: ایجاد تجهیزات مکانیکی مانند: جدول شور، مخزن شور، جاروهای مکانیکی، استفاده از لباس‌های مجهز به چراغ‌های آل ای دی، استفاده از چراغ‌های هشدار دهند و تابلوهای احتیاط  تا حد زیادی می‌تواند پرسنل شهرداری را در برابر حوادث جاده‌ای ایمن کند.
یوسفی ادامه داد: عمده‌ترین مشکلی که در کنار معابر و خیابان‌ها جان پرسنل شهرداری را تهدید می‌کند عدم توجه رانندگان و بی‌احتیاطی آنان است بنابراین رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی نیز از سوی رانندگان شرط لازم در جهت ایمنی جان این افراد است که شبانه‌روزی مشغول نظافت معابر و حاشیه خیابان‌ها هستند.  
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی وجود ندارد تصریح کرد: تمامی تلاش سازمان پسماند و شهرداری این است که از حداقل نیروی انسانی در جهت نظافت مسیرها استفاده و با ایجاد تجهیزات مکانیکی از تلفات جانی جلوگیری شود. 
یوسفی تشریح کرد: متأسفانه در طی 10 روز اخیر به دلیل بی‌احتیاطی برخی از رانندگان شاهد فوت 2 نفر از پرسنل شهرداری جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه اضافه کرد: همچنین در برخی موارد پرسنل شهرداری در سایه تصادفات دچار نقص عضو شده و یک عمر خود و خانواده آنان با مشکلات زیادی همراه می‌شوند و صدمات جبران‌ناپذیری را در پی‌دارند که امیدواریم با همکاری همه‌جانبه شاهد کاهش این اتفاقات ناگوار باشیم. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید