22:02|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 - 10:32
کد خبر: 11481
رئیس اتحادیه حبوبات فروشان در گفت‌وگو با باریش:

واردات حبوبات، کشاورزان را بیچاره کرد

در فصل برداشت برنج از واردات آن جلوگیری شده و این امر موجب بهبود بازار برنج می‌شود. نیاز است این تدبیر برای بازار سایر حبوبات از جمله نخود نیز اتخاذ شود. اما تاکنون به این مسئله از سوی مسئولان توجهی نشده و مانع ورود اتحادیه به این امر می‌شوند.
واردات حبوبات، کشاورزان را بیچاره کرد

محمد رضا تراشی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص افزایش قیمت حبوبات، اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن ظرفیت بازار و اتحادیه، حبوبات بیش از نیاز استان وارد می‌شود و منجر به نارضایتی بازار و کشاورزان شده است.

وی ادامه داد: در فصل برداشت برنج از واردات آن جلوگیری شده و این امر موجب بهبود بازار برنج می‌شود و نیاز است این تدبیر برای بازار سایر حبوبات از جمله نخود نیز اتخاذ شود. اما تاکنون به این مسئله از سوی مسئولان توجهی نشده و تا حدی نیز مانع ورود اتحادیه به این امر می‌شوند.

تراشی در خصوص قیمت برخی از حبوبات در بازار امروز ارومیه افزود: امروز در بازار ارومیه لوبیاچیتی دست‌چین باقیمت کیلویی 15 هزار تومان، لوبیا قرمز ریز باقیمت کیلویی 10 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص بقیه حبوبات ادامه داد: در بازار امروز ارومیه لپه و عدس باقیمت کیلویی 9 هزار تومان و 6500 تومان به فروش می‌رسد که احتمال افزایش قیمت عدس، در بازار امروز وجود دارد.

رئیس اتحادیه حبوبات فروشان افزود: همچنین نخود باقیمت کیلویی 8200 تومان الی 9 هزارتومان و سویا باقیمت کیلویی 4300 تومان الی 4500 تومان  و لیموعمانی هم  باقیمت کیلویی 4500 تومان الی 70 هزارتومان در بازار امروز به فروش می‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید