10:34|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 - 10:08
کد خبر: 11439
مسئول نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با باریش:

طرح «از مدرسه تا مسجد» در مدارس آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به منظور توسعه فرهنگی، قرآنی، دینی و پیوند معنوی دانش آموزان با فضای مساجد مقرر شده است که در مناسبت‌های ویژه، برنامه‌های مختلفی را با حضور دانش آموزان در مساجد برگزار کنیم تا بیشتر با فضای معنوی مساجد انس بگیرند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد به مناسبت روز زن

حجت الاسلام اباز بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص اجرای طرح از مدرسه تا مسجد اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگی، قرآنی، دینی و پیوند معنوی دانش آموزان با فضای مساجد مقرر شده است که در مناسبت‌های ویژه، برنامه‌های مختلفی را با حضور دانش آموزان در مساجد برگزار کنیم تا بیشتر با فضای معنوی مساجد انس بگیرند.
وی افزود: محیط مساجد در جهت آگاهی دانش آموزان زمینه خوبی را برای پرورش روحی و معنوی آنان فراهم می‌کند از این رو با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفته، مقرر شده دانش آموزانی که محیط تحصیل آنان در نزدیکی مساجد قرار دارد در برنامه‌های گروهی همچنین اقامه نماز جماعت شرکت کنند و از فضای ایجاد شده بهره ببرند.
حجت الاسلام بیگی ادامه داد: در مناسبت های گوناگون، برگزاری سرود همگانی، اهدای کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نماز و سایر موضاعات مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن روز مادر و در راستای گرامی داشت مقام زن، سخنرانی و برنامه‌های متفاوتی با موضوع روابط زوجین و الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا (س) در جهت حفظ کرامت و مقام زن با حضور بانوان در مساجد برگزار می‌شود.
وی گفت: برای نخستین بار همزمان با فرا رسیدن روز زن، برگزاری مراسم بزرگداشت مادران اهل سنت در مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای طرح از مدرسه تا مسجد تأثیر بسزایی در جهت تعامل دانش آموزان با فضای مساجد را فراهم کرده و اثرات معنوی مثبتی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید