04:03|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 - 10:02
کد خبر: 11365
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در گفت‌وگو با باریش:

اورژانس هوایی در استان راه‌اندازی می‌شود

بالگرد اورژانس‌هوایی درنظر گرفته برای آذربایجان غربی بصورت استیجاری بوده و تمام شهرهای استان را در هنگام بروزحوادث و سوانح پوشش می‌دهد.
 اورژانس هوایی در استان راه‌اندازی می‌شود

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، درخصوص افتتاح پایگاه اورژانس‌هوایی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پایگاه اورژانس هوایی با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مرکزمدیریت حوادث آذربایجان با نظر موافق وزیر بهداشت، پایگاه اورژانس هوایی در استان راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: اکنون پیگیر تامین محل برای استقرار این پایگاه هستیم و محلی که در نظر گرفته شده مرکز  استان است چرا که مرکز اشرافیت بیشتری به شهرهای اطراف دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود یک دستگاه بالگرد اورژانس‌هوایی بصورت استیجاری در اختیار پایگاه قرار می گیرد و مرکز استان محل استقرار پایگاه است و تمامی شهرهای آذربایجان‎غربی رادر هنگام بروز حوادث و سانحه تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به کادر و پرسنلی که  با این پایگاه همکاری می کنند گفت: تمامی افرادی که به عنوان کادر و پرسنل خدماتی با پایگاه همکاری می کنند نیروهایی هستند که قبلا آموزش دیده و بعد از استقرار پایگاه باز هم آموزش خواهند دید تا در هنگام حوادث سریع اعزام شوند.

بهرامی خاطر نشان کرد: از اورژانس هوایی در هنگام تصادفات جاده‌ای، گرفتار شدن در مسیرهای صعب العبور و حمل بیمارانی که برای رسیدن به اولین مرکز درمانی مشقت راه زمینی دارند استفاده می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید